2247
Sök

Dream Theater´s album Octavarium, lite frågor innom detta album.

1 808 Inlägg
10 maj 2011
Trådstartare
Hejsan hoppsan

Jag undra om det finns någon extra Octavarium som är mycke hårdare än den som är orginal eller viseversa? för när jag söker upp låtarna jag har på datorn ( i Octavarium albumet ) och lyssnar på samma låt på te.x youtube så är dom låtar jag har hårdare, mer ”tryck” låter.

Svårt att förklara, kan inte heller lägga upp en låt på youtube med dom jag har, för jag vet inte hur man gör.

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
11 maj 2011
Hm. Det låter lite... otroligt. Är själv kanske ett av de mest skadade DT-fansen i Sverige, eller nåt. Men vad jag vet så finns bara en variant av Octavariumplattan. Dock är det ju så att komprimering kan medföra vissa känslor. Ibland att det känns extra hårt, ibland att det känns mindre hårt. Mycket komprimering, som ibland kan förekomma på t.ex YouTube (även om det inte låter dåligt för det) gör ju t.ex så att mycket mellanregister skalas bort, vilket gör att gitarrer och lite mer "rivig" sång kan ses som något "klen".

I övrigt är ju Octavarium kanske en av de bästa skivorna ever!

1 808 Inlägg
28 juni 2011
Trådstartare
Hexenhammer skrev:
Hm. Det låter lite... otroligt. Är själv kanske ett av de mest skadade DT-fansen i Sverige, eller nåt. Men vad jag vet så finns bara en variant av Octavariumplattan. Dock är det ju så att komprimering kan medföra vissa känslor. Ibland att det känns extra hårt, ibland att det känns mindre hårt. Mycket komprimering, som ibland kan förekomma på t.ex YouTube (även om det inte låter dåligt för det) gör ju t.ex så att mycket mellanregister skalas bort, vilket gör att gitarrer och lite mer "rivig" sång kan ses som något "klen".

I övrigt är ju Octavarium kanske en av de bästa skivorna ever!

Lite så här efter svar, men det är James LaBrie solo band som någon har blandat ihop med DT och döpt den till Octavarium smile

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.

Dr. Turbo
459 Inlägg
28 juni 2011
Annars är det inte ovanligt att de brukar döpa fel på Liquid Tension Experiment och döpa om deras låtar till DT.

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
29 juni 2011
Okej. Ja, det är ju viss skillnad på LaBries sologrejer och DT, om man säger så. Senaste plattan "Static Impulse" är, dessutom, helt jävla fantastisk!

Sök