2249
Sök

Hur mycket fart är det i en 150cc dirtbike? Denna ->

853 Inlägg
3 juli 2011
Trådstartare
Hej.

Aldrig tidigare åkt, fiddy, midsize- dirtbike eller vad man nu vill kalla det. Så har noll koll på hur saker presterar.
Men tänkte fråga, så jag vet vad som väntar.

Vill inte diskutera något annat än effekt denna "cross" ger, skippa allt kina snack osv.

Här är den:

www.superbilligt.se/product/k-9145/

Kan man dra upp på bakhjulet enbart med hjälp av gaspådrag, isf. på 1an till 2an?
Gå den som en vanlig EU moped, eller är det fart i den där?

Hur mkt skiljer sig en 150 kubikare och en 125 kubikare av samma märke?

Dr. Turbo
459 Inlägg
3 juli 2011
Min bror har 150cc modellen av just orion, han har även en suzuki rm125 -99 kan säga att 125:an går sjukt mycket bättre, nu ere iofs 4-takt på fiddyn och 2-takt på suzuki:n.

Om man skulle ist jämföra mot en EU-moped så går den fruktansvärt mycket bättre. Har själv en väldigt trimmad FS1:a som toppar väl en 80, kan säga att fiddyn går mycket bättre än den iaf.

Kanske ger en hum om hur bra den går.
Måste dock höja ett varningens finger till dessa fiddys, brorsans har fått problem med växellådan nu på "senare tid" att växlarna faller ur och hamnar i nån form av friläge. Så nog får man det man betalar för.

853 Inlägg
3 juli 2011
Trådstartare
Big Al skrev:
Min bror har 150cc modellen av just orion, han har även en suzuki rm125 -99 kan säga att 125:an går sjukt mycket bättre, nu ere iofs 4-takt på fiddyn och 2-takt på suzuki:n.

Om man skulle ist jämföra mot en EU-moped så går den fruktansvärt mycket bättre. Har själv en väldigt trimmad FS1:a som toppar väl en 80, kan säga att fiddyn går mycket bättre än den iaf.

Kanske ger en hum om hur bra den går.
Måste dock höja ett varningens finger till dessa fiddys, brorsans har fått problem med växellådan nu på "senare tid" att växlarna faller ur och hamnar i nån form av friläge. Så nog får man det man betalar för.

Ja, det gav en del. Vad är det för årsmod på den? Kan du länka till den?

Men så var det där med gaspådrag, tror du min reser sig?

Dr. Turbo
459 Inlägg
3 juli 2011
Han köpte den ny för kanske 3år sen så borde vara en 2008 då.

Jadu har inte tänkt på om den reser sig, inte direkt så jag brukar köra ^^, det gör den säkert om man har bra grepp men på hur många växlar vågar jag inte säga.

Sök