4150
Sök

Motorbyte i Toyota Camry 2.0 16v -89 Passar motorn från en Toyota Celica 2.0 16v -88?

Roboo
30 juni 2011
Hej.

Jag har en Toyota Camry 2.0 89a med 120hk motorn som topplockspackningen har gått sönder på så jag har lite funderingar om det går att stoppa i en motor från en Toyota Celica 2.0 88a med 150hk utan några större modifieringar?

Det vore väldigt bra då jag har en Celica stående som är rostig och ska till skroten om den inte kommer till användning.

Hur blir det med insprutningen och kabelhärvan? Passar kontakter rakt över? Databox?

Och om den skulle passa med alla kontakter osv, hur blir det med avgasvärden?

Tack på förhand // Robert

270 Inlägg
30 juni 2011
Sälj camryn och köp en bil med vassare motor istället. Tex en honda accord 2.2i 150 hk. Sån som jag har tongue

Blir bara trassel om du ska byta motor. Antingen passar det inte och så ledsnar du

Roboo
1 juli 2011
DanneGTV6 skrev:
Sälj camryn och köp en bil med vassare motor istället. Tex en honda accord 2.2i 150 hk. Sån som jag har tongue

Blir bara trassel om du ska byta motor. Antingen passar det inte och så ledsnar du

Vad är det här för svar nu då? Anledningen för att jag skriver här är för att jag ska byta motor, inte köpa ny bil...

Forummoderator
9 299 Inlägg
1 juli 2011
Har du allt stående så är det väl bara att testa om du inte är avskräckt av mängden arbete? Vad är det som skiljer dem? Kanske bara toppen? Ta reda på om toppen från Celican passar istället då det inte blir något strul med elektronik då.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

270 Inlägg
1 juli 2011
Roboo skrev:
DanneGTV6 skrev:

Vad är det här för svar nu då? Anledningen för att jag skriver här är för att jag ska byta motor, inte köpa ny bil...

Det är ett svar med syfte att få dig så nöjd som möjligt med minsta möjliga arbetsinsats

270 Inlägg
4 juli 2011
Kolla här:
https://www1.garaget.org/gallery/archive/13672/988180_xu74yo.jpg
Kabelhärva och databox behöver vara från Celican,Vad jag minns så var det en kontakt (under säkringsdosan vid batteriet på Celican) som inte stämde.Den kontakten sitter under instrumentpanelen på Camryn,men ser inte lika ut.Jag tror att det kanske var 4st kablar som jag fick dra löst.

Sök