3546
Sök

Klickande startmotor - Honda Accord -98

3 Inlägg
6 juli 2011
Trådstartare
Hej dar,

Har inte anvant min bil pa 3-4 veckor och skulle testa den igar. Dock fungerade den ej utan det kom bara ett klickande ljud fran motorn. Stereon fungerade heller inte sa jag antog att batteriet var urladdat och vi testade med startkablar - dock men samma resultat. Klickandet fortsatte och efter ett antal forsok slutade aven klickandet och bilen kandes dod. Det automatiska lassystemet fungerar heller ej utan jag maste lasa bilen med nyckeln.

Vad tror ni problemet ar och vad jag ska gora for att fixa den?

Tack!

502 Inlägg
6 juli 2011
Dax o bytta batt. kanske? Alternatorn laddar inte?

CAR Magazine: "Probably one of the greatest, most satisfying, most perfectly balanced and tuned drivers cars to be built this decade, if not this century."

3 Inlägg
6 juli 2011
Trådstartare
Men borde det inte fungera att starta bilen genom startkablar anda?

21 761 Inlägg
6 juli 2011
Ralfen skrev:
Stereon fungerade heller inte sa jag antog att batteriet var urladdat och vi testade med startkablar

Från en annan bil menar du?

Det första du ska göra är att mäta vilken spänning batteriet har just nu, visserligen verkar det vara urladdat men det är ändå bäst att göra en mätning för att se hur pass urladdat det är. Skriv vilken spänning det visar och sätt sedan batteriet på laddning, låt det ladda tills laddaren visar att bateriet är fulladdat (kan ta uppåt 2 dygn om batteriet är väldigt urladdat). smile

Om ni satte startkablar från en annan bil så dras inte det batteriet ur i första taget, då får man i så fall stå ett bra tag och hålla på.

Sök