Hjälp med att sätta ihop ett ljudpaket som spelar högt!

Sandegren
11 juli 2011 · 309 Inlägg

vw_performance skrev:
Två hxa 3K landar på 4000kr. Då har du över 3kw till dittförfogande sen! Finns billigast på fyndbörsen.

(en kille här på garaget har mätt steget o det lämnar inte långt efter sla 3000 i effekt, och ljudet kan jag säga är bra mkt bättre då jag ägt båda. Sinussteget gjorde ju att basarna lukta bränt efter en halv låt dessutom men med mitt hxa 3K kan jag ösa fullt tillräckligt länge för att det ska bli jobbigt.. Och ännu ingen bränd lukt från basen wink )

OkejOkej smile Men vad ska jag med två steg till?

Då känns det väll bättre att köpa ETT slutsteg som är bättre?

vw_performance Greve
11 juli 2011 · 1 058 Inlägg

Sandegren skrev:

vw_performance skrev:
Två hxa 3K landar på 4000kr. Då har du över 3kw till dittförfogande sen! Finns billigast på fyndbörsen.

(en kille här på garaget har mätt steget o det lämnar inte långt efter sla 3000 i effekt, och ljudet kan jag säga är bra mkt bättre då jag ägt båda. Sinussteget gjorde ju att basarna lukta bränt efter en halv låt dessutom men med mitt hxa 3K kan jag ösa fullt tillräckligt länge för att det ska bli jobbigt.. Och ännu ingen bränd lukt från basen wink )

OkejOkej smile Men vad ska jag med två steg till?

Då känns det väll bättre att köpa ETT slutsteg som är bättre?

Det var bara en tanke från min sida då det blev exakt 4000 somdu ville lägga på steg smile och har precis fått hem mitt o börjat spela med det och det är helt sjukt för dom korvörena det kostar, och hur litet det faktiskt är.. Har inte läst igenom tråden så vet inte om du bestämt dig för nån uppsättning basar, men ska du köra flera basar och kan få 1ohm slutlast per steg är det lätt värt en funderare iaf!

Sen va jag inte nådigt trött igår när jag skrev det där, om det ser roligt ut på nåt sätt big_smile

Ps: kolla min film jag la upp igår så får du se vad ett sånt steg och en 18" bas gör med min lilla polo smile det flexar mer än kameran fångar upp också wink

PoLoud =D
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang