2845
Sök

Funderar på sätta i en T5 motor i min 940.

302 Inlägg
18 juli 2011
Trådstartare
Som rubriken säger så funerar jag på o byta ut min 940LTT -95 motor till nått lite värre.
ska ju ändå lacka om den o måste då ändå plocka ur motorn så varför inte byte motor.

Kan man sätta  en T5 motor? Hur mör jobb o extrajobb blir de?

Eller andra förslag? Trimma upp den mm mm

Pedal To The Metal
750 Inlägg
18 juli 2011
Cilla_VolvoBrud skrev:
Som rubriken säger så funerar jag på o byta ut min 940LTT -95 motor till nått lite värre.
ska ju ändå lacka om den o måste då ändå plocka ur motorn så varför inte byte motor.

Kan man sätta  en T5 motor? Hur mör jobb o extrajobb blir de?

Eller andra förslag? Trimma upp den mm mm

Använd söööök!

Martin Karlsson -Plötsligt händer det

302 Inlägg
18 juli 2011
Trådstartare
Jag ber om hjälp här Inga tykna svar!!!  Dom kan du hålla för dig sj!

1 798 Inlägg
18 juli 2011
95 de är nog tyvärr för ny bil köp en äldre om du ska byta motor. Har för mig sista årsmodell är 93 eller nåt. Annars går väl alltid din motor o chippa mm för mer effekt

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

Pedal To The Metal
750 Inlägg
18 juli 2011
Cilla_VolvoBrud skrev:
Jag ber om hjälp här Inga tykna svar!!!  Dom kan du hålla för dig sj!

E jo det förstod vi nog. Det var inte på något sätt ett tyket svar. Snarare en uppmaning, för det finns typ 200 trådar om det på detta forumet
Senast redigerat av Revotech (18 juli 2011)

302 Inlägg
18 juli 2011
Trådstartare
Jo men jag frågar eftersom jag int fattar så bra mealla dessa grejer. För en säger en sak o en fjärde en fjärde sak. O här tänkte jag att flk ha koll på va dom pysslar me.
Ja jag läste nått om att de int funkade byta motor på -93 o nyare. Men stämmer de lr hur funka de? För min motor börja liksom låta o jag tror den måste bytas lr renoveras . O definitivt större snigel hahaha:P

Pedal To The Metal
750 Inlägg
18 juli 2011
Cilla_VolvoBrud skrev:
Jo men jag frågar eftersom jag int fattar så bra mealla dessa grejer. För en säger en sak o en fjärde en fjärde sak. O här tänkte jag att flk ha koll på va dom pysslar me.
Ja jag läste nått om att de int funkade byta motor på -93 o nyare. Men stämmer de lr hur funka de? För min motor börja liksom låta o jag tror den måste bytas lr renoveras . O definitivt större snigel hahaha:P

A men va bra

302 Inlägg
18 juli 2011
Trådstartare
Revotech skrev:
Cilla_VolvoBrud skrev:

A men va bra

Nu lever jag upp kitt blonda hår tongue haha
Hur mena du nu?

302 Inlägg
18 juli 2011
Trådstartare
2ooSX skrev:
plocka ur motorn och renovera/trimma..man kommer långt med en turbomotor..annat om du hade en sugmotor..mindre risk för problem med besiktningen också när orginal motorn sitter i

Som sagt jag är int jätteduktig på motorer o delar Men försöker sakta men säkert lära mig:D
Va ska man byta ut helt, renovera mm mm för o få den bättre?  De e ju ´bara´ en LTT.
Hur möe Hk kan man få utan att spränga motorn?
Såg att du hade en 940 oxå Fina grejer de tongue hihi

Tacksam för allt jag kan få reda på.

302 Inlägg
18 juli 2011
Trådstartare
2ooSX skrev:
Cilla_VolvoBrud skrev:
2ooSX skrev:
plocka ur motorn och renovera/trimma..man kommer långt med en turbomotor..annat om du hade en sugmotor..mindre risk för problem med besiktningen också när orginal motorn sitter i

Som sagt jag är int jätteduktig på motorer o delar Men försöker sakta men säkert lära mig:D
Va ska man byta ut helt, renovera mm mm för o få den bättre?  De e ju ´bara´ en LTT.
Hur möe Hk kan man få utan att spränga motorn?
Såg att du hade en 940 oxå Fina grejer de tongue hihi

Tacksam för allt jag kan få reda på.

jadu finns mycket smile

avgas
luftfilter
grenrör
turbo
mappa/chippa
större intercoooler
högre laddtryck..

ltt är ju samma som fulltrycksturbo, bara det att dom gjort något, minns inte vad nu.. så den inte laddar lika, men hört att de är enkelt att demontera den så har man "riktig" turbo..

Okey.ja jag lär nog behöva större intercooler. Råkade språnga min förra. Den ladda som fan  o jag drog ett par stycken:P hehe. Sen efter intercoole-bytet o en laddtrycksmätare så går den som en pensionär sad haha

Tack för tips o trixs.

Forummoderator
10 576 Inlägg
18 juli 2011
Detta är inte avancerad motorteknik, gör en sökning och du hittar mängder att läsa!

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök