Som rubriken säger så funerar jag på o byta ut min 940LTT -95 motor till nått lite värre. ska ju ändå lacka om den o måste då ändå plocka ur motorn så varför inte byte motor.
Kan man sätta en T5 motor? Hur mör jobb o extrajobb blir de?
Som rubriken säger så funerar jag på o byta ut min 940LTT -95 motor till nått lite värre. ska ju ändå lacka om den o måste då ändå plocka ur motorn så varför inte byte motor.
Kan man sätta en T5 motor? Hur mör jobb o extrajobb blir de?
95 de är nog tyvärr för ny bil köp en äldre om du ska byta motor. Har för mig sista årsmodell är 93 eller nåt. Annars går väl alltid din motor o chippa mm för mer effekt
Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
Jo men jag frågar eftersom jag int fattar så bra mealla dessa grejer. För en säger en sak o en fjärde en fjärde sak. O här tänkte jag att flk ha koll på va dom pysslar me. Ja jag läste nått om att de int funkade byta motor på -93 o nyare. Men stämmer de lr hur funka de? För min motor börja liksom låta o jag tror den måste bytas lr renoveras . O definitivt större snigel hahaha:P
Jo men jag frågar eftersom jag int fattar så bra mealla dessa grejer. För en säger en sak o en fjärde en fjärde sak. O här tänkte jag att flk ha koll på va dom pysslar me. Ja jag läste nått om att de int funkade byta motor på -93 o nyare. Men stämmer de lr hur funka de? För min motor börja liksom låta o jag tror den måste bytas lr renoveras . O definitivt större snigel hahaha:P
A men va bra
Nu lever jag upp kitt blonda hår haha Hur mena du nu?
plocka ur motorn och renovera/trimma..man kommer långt med en turbomotor..annat om du hade en sugmotor..mindre risk för problem med besiktningen också när orginal motorn sitter i
Som sagt jag är int jätteduktig på motorer o delar Men försöker sakta men säkert lära mig:D Va ska man byta ut helt, renovera mm mm för o få den bättre? De e ju ´bara´ en LTT. Hur möe Hk kan man få utan att spränga motorn? Såg att du hade en 940 oxå Fina grejer de hihi
plocka ur motorn och renovera/trimma..man kommer långt med en turbomotor..annat om du hade en sugmotor..mindre risk för problem med besiktningen också när orginal motorn sitter i
Som sagt jag är int jätteduktig på motorer o delar Men försöker sakta men säkert lära mig:D Va ska man byta ut helt, renovera mm mm för o få den bättre? De e ju ´bara´ en LTT. Hur möe Hk kan man få utan att spränga motorn? Såg att du hade en 940 oxå Fina grejer de hihi
Tacksam för allt jag kan få reda på.
jadu finns mycket
avgas luftfilter grenrör turbo mappa/chippa större intercoooler högre laddtryck..
ltt är ju samma som fulltrycksturbo, bara det att dom gjort något, minns inte vad nu.. så den inte laddar lika, men hört att de är enkelt att demontera den så har man "riktig" turbo..
Okey.ja jag lär nog behöva större intercooler. Råkade språnga min förra. Den ladda som fan o jag drog ett par stycken:P hehe. Sen efter intercoole-bytet o en laddtrycksmätare så går den som en pensionär haha
Detta är inte avancerad motorteknik, gör en sökning och du hittar mängder att läsa!
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-