Trimsugen, A4 1.8Tq. ca 250hk

matte90
31 juli 2011 · 57 Inlägg

Tjenamoss.
Min motor är helt original och jag tycker det är dags att piffa upp han lite.
Jag vill att det ska hända lite mer då man trycker ner pedalen men är ju inte gjord utav pengar direkt så vad skulle vara ett billigt alternativ? Har funderat på en K04-015. Jag tror att spridarna hänger med men hur är det med styrsystemet?

Finns det kanske något billigt litet kitt med turbo, chip med mera som jag skulle kunna tänka mig?
Vet inte riktigt vars jag vill hamna men runt 200-250hk.

Är detta man vågar sig på?
http://viewitem.eim.ebay.se/K04-015-tur ... 31027/item
Är det någon som har en massa begangnade delar som jag kanske kan vara intresserad utav?

Såg att bjorn1988 nyss skapat en liknande tråd men jag tyckte att hans ribba var lite väl hög för det jag hade tänkt kanske? Inte vet jag.

PS... vi snackar om en Audi A4 1.8T Quattro 01 (B5)

Spamma mig med tips och dumförklara mig gärna! wink Man lär sig bara.

matte90
2 augusti 2011 · 57 Inlägg

Jag har verkligen forskat runt på tyska sidor angående just K04 konfigurationer och har kanske funnit den perfekta lösningen tror jag! Detta är en tysk sida som tydligen vet vad dem håller på med och deras turboaggregat är inte några kina kopior utan de är byggda av specialister.

Har hittat två st aggregat som vi skulle kunna vara intresserade utav här,

K03 avgashus med K06 kompressorhus Ska tydligen kunna uppnå 270Hk
Eller
K04 avgashus med K06 kompressorhus Och denna lite över 300Hk

Vad tror vi om detta gott folk??

LeafBox Lat Perfektionist
2 augusti 2011 · 6 359 Inlägg

http://nordicaudi.com/ > FAQ > Motor > Liftarens Guide Till 1.8T Trimm

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Bakrani
2 augusti 2011 · 171 Inlägg

Du kan ju inte byta turbo till en större och hoppas på att din spridare och motor ska hänga med. du söker ungefär 100kh mer om du vill ha 250hk kan du glömma att du får det med ett chip och en större turbo.
Om du ska ha en större turbo så ska du mappa bilen sen byta spridare avgas osv och det kostar och tror inte att du kan få dem 100kh på orginal delarna i motorn för den kommer inte palla trycket. mitt tipps är att du bara chippar den och nöjer dig med dem hk du får eller så köper du en S4 92an, där kan du trimma mycket utan att byta något på motorn!
kom ihåg detta om du trimmar bilen börjar problemen dyka upp!

Senast redigerat av Bakrani (2 augusti 2011)

Mitsubishi V "EVO" (1998)
LeafBox Lat Perfektionist
2 augusti 2011 · 6 359 Inlägg
Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Bakrani
2 augusti 2011 · 171 Inlägg

LeafBox skrev:
http://www.blocket.se/jonkoping/Audi_a4_b6_Turbo_Trim_Kit_35230395.htm?ca=4&w=3

Testa montera på det och efter du är klar och kört hårt med din bil ett tag kan du ju skriva till mig om hur bilen mår. Motorn kommer inte hålla, det är 100hk mer! Sen ska du inte lita på vad folk säger/skriver. Du kan aldrig få reda på exakta hk med ett chip och turbo, sätter du på det sen mappar bilen så får du reda på exakta hk. Sen är inte hk det viktigaste, utan Nm kommer du ju ingen stans.
Sen om du läser riktigt så står det (150hk 163hk 190hk) Det står allt som krävs, kommer din att få så mycket hk då? Han kanske menad den med 190 kh kommer få så mycket? för att uppgradera 100hk kostar enormt!
finns ju ett audi forum http://www.nordicaudi.com/ där du kan bli medlem och fråga om det där. Dem är duktiga!

Mitsubishi V "EVO" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang