Mercedes e200 w210 -96 , ABS och ETS lampa lyser

Jeepo
7 juli 2009 · 98 Inlägg

Hejsan! , som topic lyder så har min ABS och ETS lampa börjat lysa för någon vecka sedan.
Det började komma ibland men då var det bara att starta om bilen så lös dem inte längre men nu lyser dem så fort jag trycker ner kopplingen och kör iväg.....

vet inte vad detta kan bero på men jag hoppas och är tacksam för alla svar!


MVH Jesper

Jeepo
8 juli 2009 · 98 Inlägg

Ingen som vet?

Jeppster
8 juli 2009 · 160 Inlägg

Har du kollat vad för felkoder det är?

Jeepo
8 juli 2009 · 98 Inlägg

inte gjort det ännu eftersom det var igårkväll jag fick samtal om byte på bilen och vill gärna ha det iordning men jag antar att det är någon givare som har gett sig.

1500kr på Mekonomen och 300 på skroten:P svårt val? big_smile

Jeppster
8 juli 2009 · 160 Inlägg

nee då är det ganska lätt val och det brukar va en givare som spökar men kolla felkoderna så vet du vad det är som är fel

Senast redigerat av Jeppster (8 juli 2009)

Blomdahl94
8 augusti 2011 · 143 Inlägg

Bump och lånar tråden lite.

Har en mercedes 290tdt som har krånglat och stannat och jävlas.
Så har kopplat in en pump bak vid tanken som pumpar fram diesel.
Men problemet kvarstår... Den stannar och jävlas fortfarande. Har bestält en backventil som jag ska he i bränsle-ledningen.

För när den stannar så BRUKAR det räcka att hälla lite diesel i filtret och då startar den igen.
Men tror inte att den inte får diesel, för har varit och mätt upp den riktiga pumpen i motorn och den ska vara ok!

Och nu kom också något felmedelande ETS någonting??? Det blev varvstopp på 1000RPM :S Men det försvan och då varvade den som vanligt :S

SÅ är det någon som kan svara vad ETS är för felmedelande?
Och är det någon som har tipps på vad felet kan vara då den stannar lite nu och då...
Har bytt bränsle-ledningar och satt in en pump bak i tanken och mätt upp orginalpumpen (inget fel på den).

Tacksam för svar!

Opel Manta (1980)
Rquired Allmänt envis
8 augusti 2011 · 12 512 Inlägg

Är inte ETS någon form av system för antispinn och fördelning av drivkraften till det hjul med bäst grepp? Den kanske varvade såpass lite för att systemet (Felaktigt) ströp motorn i tron av att hjulen spann, det brukar indikera en trasig givare i sådana fall. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Blomdahl94
9 augusti 2011 · 143 Inlägg

Jo tror ETS har att göra med att om bromsarna blir överhettade...
Men tipps vad man kan göra då den bara stannar?? Ibland kan den gå i flera veckor utan problem! Men ibland så går den bara någon kilometer mellan gångerna.
Har gjorts:
*Rengjort tanken
*Bytt bränsleledningar
*Satt in en elektronisk pump vid tanken.
*Varit och mätt upp orginalpumpen (Inge fel)
*Ska sätta in en backventil i motorutrymmet. (Så inte dieseln rinner bak)

Sen så har jag hört om något K40 relä. (skyddsmodul) Kanske ska man byta det?? Vad styr det där relät?

Tacksam för svar! big_smile

Senast redigerat av Blomdahl94 (9 augusti 2011)

Opel Manta (1980)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang