Ja nu är det på g massa trevliga saker till det nya bygget . Kallat gludklimpen pga det helt säkert kommer kosta lika mycket som en stor sådan .
Det är tänkt att det ska bli ett snabbt lätt raktframbygge som inriktas på att bli lätt med mycket effekt
Bilen är en fabriksbyggd banracingbil Ford Anglia modell sneruta . Byggd från början som en banracingbil med orginal V8 och manuell ruglåda . Tävlingklar vikt ca 950kg med V8 alltså . Ska väl kunna bli lite lättare med Volvos Alufyra hoppas jag
![http://www.garaget.org/gallery/archive/35009/9636/35009-44570.jpg]()
![http://www.garaget.org/gallery/archive/35009/9636/35009-44571.jpg]()
Motorn kommer att bli en hårt trimmad Volvo T4a motor med efterföljande Powerglide låda .
Lite motorspec
Antingen verdistakar eller Pauter .
Riktiga kolvar , portad topp med specslipade kammar .
Rostfritt grenrör med troligtvis PT66 agg .
Cdi tändning från Autronic med Mercury Spolar
Autronic SM2 sprut
SX Performance pump,filter,regulator mm
Effektmål 500+ hkr
![http://www.garaget.org/gallery/archive/35009/9636/35009-44558.jpg]()
Liten fin bränsle pump
