Öka effekten på Mercedes disel

frazzer
11 augusti 2011 · 10 Inlägg

Tjena jag har en Mercedes C 200 CDI års 08 (W 204) som jag nyligen har kommit i min ägo. Och det är så att jag har kommit till den insikten att den med sina 136 hästar och 250 Nm är väll slö och jag är nu ute efter att får upp effekten en bit. helst 20 häst eller mer.

jag har kollat runt en hel del på chip trim. men kan inte bestämma mig då efter jag har kollat runt hört och pratat med vissa företag så får man en känsla av att det är mycket lurendrejeri och avsaknad vad som utlovas som pågår så jag vet inte vilka företag man kan lita på för att inte bli lurad.
samt att även uppgradera till större Turbo har fallit i mina tankar men vet inte om det blir för dyrt eller riskabelt.

så jag undrar vad är bäst att göra för min bil och vad ger bäst resultat och bäst garanti då jag heller inte vill ha en bil som kommer få motor ras efter 200 mil pga dålig kvalitet eller okunskap.


kan tilläggas att bilen har servats på Mercedes verkstad enligt service boken och jag vill helst att det inte kommer bli några problem med att fortsätta att ha den på service där. plus att bilen har nya och bättre bromsar än original så det behöver man inte oroa sig för i första hand   


Mvh frazzer

Senast redigerat av frazzer (11 augusti 2011)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang