2466
Sök

Hjälp!! Volvo 740 B23A

208 Inlägg
25 september 2005
Trådstartare
Tjenare jag har fått problem med bilen.. Motorn ifråga är en B23a vilket jag inte tror spelar så stor roll.. men det som hänt är iaf att bilen dog när ag var ute i fredags. varvade kanske lite hårt ibland men det ska en volvomotor hålla.. Problemet är att det är gnista och den får soppa men den vägrar starta iaf.. vad kan det vara för fel? motorn har gått mellan 25-30 tusen mil.. knappt inkörd för att vara volvo.. kom med förslag vad det kan vara?

Mds är inte skit! Volvo är inte skit! Vad som är skit är sånt man inte pratar om :)

opelmtx
25 september 2005
Har du komp???

208 Inlägg
25 september 2005
Trådstartare
det borde vara komp eftersom komp är ju inget som bara försvinner sådär ?

Mds är inte skit! Volvo är inte skit! Vad som är skit är sånt man inte pratar om :)

208 Inlägg
27 september 2005
Trådstartare
jepp. gnistan är fin

Volvomekaniker
299 Inlägg
27 september 2005
kam remen kan ha hoppat en kugg när du har gasat hårt  så kolla om tändningen står rätt

208 Inlägg
27 september 2005
Trådstartare
nerå fick reda på felet.. tongue det var kamaxeldrevet som hade gängat upp sig.. tongue

208 Inlägg
27 september 2005
Trådstartare
nu svamlar jag det var vevaxeldrevet som hade spökat..

10 287 Inlägg
28 september 2005
Gör det riktigt på en gång. Plocka loss remskiva, brickor och drev. Gör rent noga. Dra åt korrekt. 60Nm plus 60 grader.
Detta brukar kräva ett mothåll. Det har Volvonummer 999 5284-8 om man vill beställa det (495 kr). Försök annars låna ett, annars blir det bara fel.

/Göran

AffeBoyen skrev:
nu svamlar jag det var vevaxeldrevet som hade spökat..

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

208 Inlägg
28 september 2005
Trådstartare
joo men jag en polare som fixar det åt mig han jobabr på bilfirma så han vet ju vad han gör.

Sök