Dumpventil till Saab 9-3 Aero

Mister_Sunken
21 augusti 2011 · 41 Inlägg

Hejsan, jag har en Saab 9-3 Aero V6 med 250 HK 2,8T
jag vill sätta i en dumpventil så jag får det där fina pys ljudet, hur gör jag och var kan jag hitta de bästa delarna som behövs?

Jag kan typ ingenting om motorer så kör inte med nå svåra motor termer är ni snälla smile

Volvo S80 (1999)
klawd22 Bilälskare
21 augusti 2011 · 283 Inlägg

är din bil en t7 system??

Lejon, född under 1990 talet, älskar bilar, streetrace, dragrace, allt inom motor:D:D
Saab 9-5 "The Beast" (1999)
Kamulen
21 augusti 2011 · 930 Inlägg

Din bil ska inte ha någon öppen dumpventil, skaffa istället ett öppet sportluftfilter MED avskärmning då kommer du få ett pysljud.

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!
Saab 9-5 Aero "BSC Performance" (2000)
HenkeTIC
21 augusti 2011 · 888 Inlägg

klawd22 skrev:
är din bil en t7 system??

Nej men T8.

Mister_Sunken
21 augusti 2011 · 41 Inlägg

Kamulen skrev:
Din bil ska inte ha någon öppen dumpventil, skaffa istället ett öppet sportluftfilter MED avskärmning då kommer du få ett pysljud.

Jag har haft ett öppet sportluftfilter men det pyser inte specielt mycket, i alla fall inte så som jag vill att det ska pysa. Det hör man bara om man inte har musik på i bilen. :p

Volvo S80 (1999)
klawd22 Bilälskare
21 augusti 2011 · 283 Inlägg

har jag rätt för mig så kan man inte ha nån annan dump på dem..  t8 systemet känner av de direkt och bilen går konstigt.. de gör min igellafall swom har T7..

Lejon, född under 1990 talet, älskar bilar, streetrace, dragrace, allt inom motor:D:D
Saab 9-5 "The Beast" (1999)
AIK-1891
21 augusti 2011 · 43 Inlägg

Dessutom så är väl dumpen intrigrarad i turbon på dessa modeller?

Senast redigerat av AIK-1891 (21 augusti 2011)

SAAB = Saab Automobile Absolut Bäst
Mister_Sunken
21 augusti 2011 · 41 Inlägg

klawd22 skrev:
har jag rätt för mig så kan man inte ha nån annan dump på dem..  t8 systemet känner av de direkt och bilen går konstigt.. de gör min igellafall swom har T7..

tror du inte att det går på min bil då? jag menar jag har ingen aning om vad det är för system och så vidare, för jag har verkligen inte ett smack om motorer :p hehe

Volvo S80 (1999)
Mister_Sunken
21 augusti 2011 · 41 Inlägg

AIK-1891 skrev:
Dessutom så är väl dumpen intrigrarad i turbon på dessa modeller?

det har jag ingen aning om

Volvo S80 (1999)
klawd22 Bilälskare
21 augusti 2011 · 283 Inlägg

Mister_Sunken skrev:

klawd22 skrev:
har jag rätt för mig så kan man inte ha nån annan dump på dem..  t8 systemet känner av de direkt och bilen går konstigt.. de gör min igellafall swom har T7..

tror du inte att det går på min bil då? jag menar jag har ingen aning om vad det är för system och så vidare, för jag har verkligen inte ett smack om motorer :p hehe

jag tror ej att de går.. gå in på saabturbo klubben å se om dem vet kanske.. där e många vettiga svart tex...

Lejon, född under 1990 talet, älskar bilar, streetrace, dragrace, allt inom motor:D:D
Saab 9-5 "The Beast" (1999)
Janneutanb
21 augusti 2011 · 7 267 Inlägg

Nej du kan inte ha öppen dump. Öppet filter går.

HadesInFlames Legitimerad Hårdrockare
21 augusti 2011 · 325 Inlägg

Nej, kör absolut inte med öppen (atmosfärisk)dump på den. Trimma den rejält istället så lär du ändå få ett, typ pys ljud på grund av eller tack vare att bilen suger i sig så mkt luft, när du gasar fullt och trycker ner kopplingen smile

Var som folk får man höra jämt. Varför?? Folk är det mest korkade som finns...
BMW 335i (2007)
Kamulen
21 augusti 2011 · 930 Inlägg

Mister_Sunken skrev:

Kamulen skrev:
Din bil ska inte ha någon öppen dumpventil, skaffa istället ett öppet sportluftfilter MED avskärmning då kommer du få ett pysljud.

Jag har haft ett öppet sportluftfilter men det pyser inte specielt mycket, i alla fall inte så som jag vill att det ska pysa. Det hör man bara om man inte har musik på i bilen. :p

Då skulle jag råda dig till att chippa bilen, då höjs laddtrycket och då höjs automatiskt pysljudet om du har ett öppetfilter.

Senast redigerat av Kamulen (21 augusti 2011)

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!
Saab 9-5 Aero "BSC Performance" (2000)
Mister_Sunken
21 augusti 2011 · 41 Inlägg

Brains skrev:
Nej du kan inte ha öppen dump. Öppet filter går.

Varför kan man inte ha öppen dump så man får det ljudet man är ute efter?

Volvo S80 (1999)
azid Det som inte dödar gör ont
22 augusti 2011 · 2 668 Inlägg

Mister_Sunken skrev:

Brains skrev:
Nej du kan inte ha öppen dump. Öppet filter går.

Varför kan man inte ha öppen dump så man får det ljudet man är ute efter?

För att öppen av släpper ut uppmätt luft ur systemet och då blir det fel med luft och brännsleblandningen= bilen kommer gå som en potta skit.

2slow
Kamulen
22 augusti 2011 · 930 Inlägg

azid skrev:

Mister_Sunken skrev:

Brains skrev:
Nej du kan inte ha öppen dump. Öppet filter går.

Varför kan man inte ha öppen dump så man får det ljudet man är ute efter?

För att öppen av släpper ut uppmätt luft ur systemet och då blir det fel med luft och brännsleblandningen= bilen kommer gå som en potta skit.

Bilen får fel blandning, du kan förstöra lambda och kat, sen går bilen dåligt.

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!
Saab 9-5 Aero "BSC Performance" (2000)
torpis Forummoderator
22 augusti 2011 · 10 572 Inlägg

Mister_Sunken skrev:

Brains skrev:
Nej du kan inte ha öppen dump. Öppet filter går.

Varför kan man inte ha öppen dump så man får det ljudet man är ute efter?

Du behöver inte ens söka för att hitta svaret på denna frågan, klistrad tråd:  http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=119798


Är det bara ljudet du är ute efter rekomenderar jag http://iboostapp.com/    Mycket smidig sak som ger dig ljudet utan att äventyra motorns hälsa

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Garfield
23 augusti 2011 · 1 019 Inlägg

"Dumpen" på 2.8T är dessutom elektriskt styrd och sitter monterad direkt på kompressorhuset.

http://shop.speedparts.se/shop/13102/art2/h3191/6383191-origpic-4d5a98.jpg

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang