4567
Sök

Volvo 965 -95 e 3.0 med automat låda

2 Inlägg
23 januari 2007
Trådstartare
Jag har en 965 e 3.0 med automat låda. den har gått ca 23000 mil
Nu har den lampan som är en pil under varb räknaren börjat blinka, de är den som indikerar vinter körläge. i boken står de bara att man ska lämmna in den på service. nån som vet vad de kan vara för fel och om de finns nåt man kan göra åt de själv?
Senast redigerat av vovven (23 januari 2007)

Fartdåre
217 Inlägg
24 januari 2007
Den började blinka för mig en gång när jag körde fast i snön, drog bara batteriet i typ 30 min. Har inte blinkat igen sedan dess. Så testa det, fortsätter det kan det vara nått fel på lådan eller dess kringutrustning

Mvh

Ibland kör jag fort, i smyg, när ingen ser

4 Inlägg
24 januari 2007
Börja med att koppla ur batteriet, helst ett helt dygn. om nu inte det skulle hjälpa så är det inte lika kul för då är det troligen en givare vid automatlådan. du måste då riva lådan för att komma åt och byta den. en liten trös är att givaren i sig är rätt billig. kul!
vi hade samma problem på våran V90, vi fick göra den lite mer omständiga metoden wink
Lycka till!

Mvh Christofer

* Voff voff *
11 052 Inlägg
24 januari 2007
Det är mycket vanligt det där...

Börja med att läsa ut felkoderna... Så du vet om det är samma felkod som återkommer ifall det börjar blinka igen senare!

Sedan lyfter du upp bilen och rensar ur kontaktstyckena till lådans elektronik för dom sitter väldigt utsatt till! Så när du rengjort och fettat in dom så nollar du koden och startar och blir glad eftersom felet är borta!

Så... Notera bara felkoden men bry dig inte om den om inte det fortsätter blinka efter att du  rengjort kontakterna och nollat koderna!

Som sagt... MYCKET vanligt att verkstäder tar hutlösa pengar för att byta saker som inte är paj pga detta!!!

Av dom 5 gånger jag varit med om detta på 960 så har alla utom 1 gång berott på kontakterna...

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

Sök