dags för uppdatering. skulle fixat klart toppen i dag men gjorde en catch tank i stället:P aja så de kan bli men ska förhoppningsvis kunna köra toppen i fräsen i morgon eller på måndag. bilder kommer på både det och på catch tanken:) orkar inte ladda upp nu
Låter som ett spännade recept på motorn. Vet om en 900 som åker sugidtrimm.Men det är en 8V motor.De går riktigt bra. Det ska bli spännande att folja detta
tackar för alla trevliga komentarer:) va i garaget i dag igen o lackade lite blev inte så mycke gjort pga hökörning. färgtemat på motorn blir: Klar rött, matt svart och aluminium:P lackade även motorrummet idag men bara med rostskydds primer ska väl åka o köpa lack i morgon e de väl tänkt:) ska även en sväng till garaget i morgon då ska ja försöka ta lite bilder på dom tre färgerna ja ska använda. jocke börja få ordning på sin golf med:P men vi får se vem som e klar först:P kolla gärna även hans projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=159592 o tjata lite på han, för han e seg på att uppdatera:P
har börjat montera lite delar på motorn. så nu börjar de se ut som e motor igen. e för trött för att skriva mer så e de nått...fråga:) laddar bara upp lite bilder
dags att uppdatera igen:P har hänt en hel del. lackat motorrummet, snart klar med toppen, bytt sido kåpa på motorn (kör med 900 motorns i stället + vattenpump) fixat lite remmskivor o givare till den andre bilen. har köpt ny telefon så vet inte riktigt hur ja ska kunna ta bilder i garaget:P men de löser sig nog, så hoppa kunna häva i motorn nu i veckan när man har semester:)
dags för en riktigt uppdatering med bilder. har köpt nya förgasare. blir 4 st mikuni 40or från en Yamaha R1. motorn e i princip klar nu. bara avgas o lite på insuget kvar sen e de dags för montering:)
nu är motorn i lyft. har börjat lite med elen men har inte alla grejjer än så måste åka o lelta lite på skroten. ingen om sitter på ett tändsystem till en b202 med vaccum fördelare?
Ursäkta att jag snor din tråd lite men vet du lr nån annan här om b202 passar lika bra på 900 med b201 motorn original? borde väl vara samma? är inte så inne i saab dfr jag frågar
Ursäkta att jag snor din tråd lite men vet du lr nån annan här om b202 passar lika bra på 900 med b201 motorn original? borde väl vara samma? är inte så inne i saab dfr jag frågar
nja får jag svara på det. i min 99 satt det ju en B201 original och nu är det en B202 det som skiljer är motorfesterna i bak men det är inte så svårt att fixa.