2146
Sök

Hur skall jag trimma min Volvo 740 16V ?

193 Inlägg
28 september 2011
#21
amazunk skrev:
Jag skulle ha köpt en extraktor från KG eller Timos. expandera upp rördiametern till 2½" efter  extraktorn. Bygt ett ITB av gamla spjällhus från någon bil. Helst inte större än 42mm per spjäll för att inte tappa gashastigheten på låga varv, det är ju ändå en gatbil. Matchporta så gott det går. Skulle väll gissa på att det hamnar på närmare 220hk om du gör det rätt.

Se länk nedan för bild på ITB.
http://www.garaget.org/?car=70716&image=643539

Sedan får man väll se om man ska köpa sig något VEMS eller MS eller kanske till och med nya kammar.

Vad skulle detta gå på ungefär?

315 Inlägg
29 september 2011
#22
Skulle väll gissa på max 10 000 med insuget om man har svets, borrmaskin och lite uppfinningsrikedom.


173 Inlägg
29 september 2011
#23
Stennert skrev:
amazunk skrev:
Jag skulle ha köpt en extraktor från KG eller Timos. expandera upp rördiametern till 2½" efter  extraktorn. Bygt ett ITB av gamla spjällhus från någon bil. Helst inte större än 42mm per spjäll för att inte tappa gashastigheten på låga varv, det är ju ändå en gatbil. Matchporta så gott det går. Skulle väll gissa på att det hamnar på närmare 220hk om du gör det rätt.

Se länk nedan för bild på ITB.
http://www.garaget.org/?car=70716&image=643539

Sedan får man väll se om man ska köpa sig något VEMS eller MS eller kanske till och med nya kammar.

Vad skulle detta gå på ungefär?

vet en som säljer ett ms med komplett kabel härva för B234F


Sök