Larmproblem Audi A3 -98

ebbaklasa
10 juni 2009 · 9 Inlägg

Har ett grymt jobbigt problem nu som jag hoppas kunna få hjälp med här.

Det är så att min bil varit avställd några månader och när jag skulle starta den häromdan så var givetvis batteriet dött, o när jag koppla på startkablar gick larmet igång direkt, förr när detta hänt har jag enkelt slagit av larmet med larmdosan (eftermonterat larm) knappen på dosan ska både låsa upp och larma av. Men nu hände absolut ingenting !!!!!!!!! Bilen bara tjuter. De första jag gjorde var att åka till macken o köpte nya batterier till dosan men det var lönlöst. 

Där sitter en röd knapp lite halvgömd under ratten som jag tror har med larmet att göra, någon som vet exakt vad den gör? Eller någon som har en aning om hur jag skall gå tillväga?

Tacksam för svar

G28
10 juni 2009 · 2 Inlägg

Hej ebbaklasa! Vad jag förstår så sitter det ett Cargardlarm i din bil. (PGA Röda knappen)
Vad du måste göra är att öppna bilen, slå på tändningen, larmet sätter förmodligen igång!
tryck in den röda knappen med tändningen på och håll in den i ett par sekunder till larmet stängs av!
Nu går inte larmet igång något mer förrän det aktiveras med fjärren igen!
För att få fjärrkontrollen att fungera igen: vrid nyckeln "tändning på" - "tändning av" fem gånger!
när du vrider på tändningen fente gången, börjar blinkdioderna blinka snabbt.
tryck då på fjärrkontrollen så får du en indikering (fast sken i en sek)
ev andra kontroller trycker du på direkt efter, slå av tändningen och prova att låsa!
Lycka till

ebbaklasa
15 juni 2009 · 9 Inlägg

Nu fungerar fjärren igen smile  Men bilen startar inte för det hmm

Finns det någon annan spärr som fortfarande ligger kan ligga aktiv ?

Raipen
2 oktober 2011 · 3 Inlägg

Jag har Samma problem med min a3a   Motorn startar, ( går på 3 cylidrar ) och dör lika fort, efter man larmat av med fjärren...   sen efter ett tag funkar det... ( ingen aning vad som kan vara fel )

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang