30 september 2011
Trådstartare
Min hyresvärd är inte kopplad till någon "störningsjour" och jag har varit i kontakt med Securitas om en störande granne, och fick svaret: "polisen är den enda jour ni kan få då hyresvärden inte är kopplat till "våran störningsjour"
Men min hyresvärd är kopplad till Securitas om det finns risk för skada på fastigheten, eller det är ialf dom man ringer om vattenledningen skjuter ..
Men vad har man egentligen för rättigheter/skyldigheter som hyresgäst ??
Det står inget i kontraktet om störande av ordning och tider då det ska vara tyst i huset osv ..
Vad säger lagen om man har en störande granne eller om man själv är en störande granne ??
Min sambo har lugnt och fint talat med grannen om ljudnivån som var denna kvällen och grannen blir upprörd och skriker "ni stör oss också" sen drog hon igen dörren. Jag och min sambo kör nån gång i veckan hemmabio på låg volym, men jag sänker mer än gärna om grannen störs av det, anser att man ber snällt innan man tar till åtgärder, grannen har inte specificerat när och hur vi skulle ha stört, tolkar det som att hon bara säger så för att ge oss dåligt samvete eller nåt.
Störningsjouren är inte ansluten så det känns lite som man sitter i skiten med en respektlös granne. Dom har fest varje fredag, det blir 4 gånger i veckan (även lördag och söndag ibland), lite för regelbundet för min smak.
Har ni några erfarenheter / tips ??
Mvh
Senast redigerat av 770_EVOLVE (30 september 2011)
Mvh S.Österdahl