940 ltt Som laddar för mkt

Hedin_ Kan jag? Ja då.
23 november 2011 · 118 Inlägg

Tjena!

Jag har en 940 ltt b230fk som man har trimmat ordning nu. Har portat en 531, dubbla ventilfjädrar, vx3 kam ny alu ic 2,5 tum, 3 tum hela vägen.

Det är så att den laddade 0,3 bar orörd, Efter jag har varit o bytt allt i helgen så var jag på en prov tur. Bilen skottar på som fan härligt tyckte jag men kollar senare på ladd mätaren o den står på 0.9 bar. Åkte upp o kollade efter vacuum läkage i wg slangen o dem andra men fan ej nått.

Nån som har nå förslag på detta? Kom med förslag.


MVH Hedin

skogenracing.com for real people and cars..
GasGlad1337
23 november 2011 · 460 Inlägg

nu förstår jag vad du sysslar med istället för med 740in hehe.. gillar din 744 jävligt mycket iallafall!

Ung pojk med stort intresse för gamla volvoturbos :)
Volvo 744 T5 "Thomas740T5 på facebook" (1986)
PerssonTheKung -->*Persson*<--
23 november 2011 · 287 Inlägg

Prova startgas på slangarna runt turbon å ic'n... smile

"Drive It Like You Hate It"
Volvo V70N "wäjsötin" (2001)
Opel Frontera "--4x4--" (1995)
Tuffhaggman
23 november 2011 · 864 Inlägg

Hur högt grundladdtryck är dina wategates inställda på?

Hedin_ Kan jag? Ja då.
23 november 2011 · 118 Inlägg

tuffhaggman: 0.3 bar.

skogenracing.com for real people and cars..
Marlboroman
23 november 2011 · 8 234 Inlägg

Kör du med originalturbon? Kollat så att inte wg'n kärvar?

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Hedin_ Kan jag? Ja då.
23 november 2011 · 118 Inlägg

japp org, och bara för att jag var ute o den råka ladda mkt så börjar lambda lampan o lysa, men kollade stiften o inga spikningar i alla fall. Jo får kolla

skogenracing.com for real people and cars..
Tuffhaggman
24 november 2011 · 864 Inlägg

Hedin_ skrev:
japp org, och bara för att jag var ute o den råka ladda mkt så börjar lambda lampan o lysa, men kollade stiften o inga spikningar i alla fall. Jo får kolla

Trodde du körde med den setupen du har på din info om bilen... Så du kör med originalturbo och wg för tillfället alltså?

GasGlad1337
24 november 2011 · 460 Inlägg

Tuffhaggman skrev:

Hedin_ skrev:
japp org, och bara för att jag var ute o den råka ladda mkt så börjar lambda lampan o lysa, men kollade stiften o inga spikningar i alla fall. Jo får kolla

Trodde du körde med den setupen du har på din info om bilen... Så du kör med originalturbo och wg för tillfället alltså?

du tittade på fel bil va? smile

Ung pojk med stort intresse för gamla volvoturbos :)
Volvo 744 T5 "Thomas740T5 på facebook" (1986)
Rojpen
24 november 2011 · 2 230 Inlägg

eftersom WG inte ens är ställbar på LTT så äre ju spännande om du inte bytt ut den?
men skulle tippa på läkage men laddar den 0.9 hela tiden dvs under full last? eller hoppar den upp sen ner igen?

annars äre väll bara slänga i ett bränsle chip å köra med 0.9 smile

så kan det vara då det inte blev som det skulle
Tuffhaggman
24 november 2011 · 864 Inlägg

GasGlad1337 skrev:

Tuffhaggman skrev:

Hedin_ skrev:
japp org, och bara för att jag var ute o den råka ladda mkt så börjar lambda lampan o lysa, men kollade stiften o inga spikningar i alla fall. Jo får kolla

Trodde du körde med den setupen du har på din info om bilen... Så du kör med originalturbo och wg för tillfället alltså?

du tittade på fel bil va? smile

Mjo... Det borde jag egentligen ha insett.

GasGlad1337
24 november 2011 · 460 Inlägg

Tuffhaggman skrev:

GasGlad1337 skrev:

Tuffhaggman skrev:

Trodde du körde med den setupen du har på din info om bilen... Så du kör med originalturbo och wg för tillfället alltså?

du tittade på fel bil va? smile

Mjo... Det borde jag egentligen ha insett.

haha äsch, nu vet du iaf smile

Ung pojk med stort intresse för gamla volvoturbos :)
Volvo 744 T5 "Thomas740T5 på facebook" (1986)
Hedin_ Kan jag? Ja då.
25 november 2011 · 118 Inlägg

laddar 0-5 först sen efter typ 4500 går det till 0.9 bar o håller sig där. men jag har inge lakage i tryckrör eller nått liknade. Får kolla wg i helgen.

skogenracing.com for real people and cars..
AddeGrindborg
25 november 2011 · 33 Inlägg

wgn kanske inte orkar hålla imot, och släpper så laddet skenar, eller så kanske du har ett turbo plus paket i din bil? vet att dom beter sig så då, de gjorde min iaf

Hedin_ Kan jag? Ja då.
25 november 2011 · 118 Inlägg

oki, Jo kan mkt möjligt vara så. Låter troligt, fär laddet ligger som sagt på en ca 0,4 till 0,5 bar sen drar det bara i väg sen. Aja får ge fan nu o gasa, köper 'ndå en ny turbo o chipp nästa månad smile

Tack för alla tips!

MVH Hedin

skogenracing.com for real people and cars..
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang