Laglig devil eyes

granadadr
23 november 2011 · 7 298 Inlägg

borje_89 skrev:

granadadr skrev:
snälla ni som håller på diodslingor,, ha på andra lysen med för det är inga drl wink har mött så många i mörker å i dåligt väder de tror de är så coola,, men de syns tamefan inte

jag har dem inte  som drl jag använder dom som parkerings ljus

om du dessutom har dem som parkering varför klagar dem då?? har du 6000k ??? för det borde man ju få ha,, MÅNGA lastbilar har ju det

Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Janneutanb
23 november 2011 · 7 272 Inlägg

Skaffa en knapp till dom bara.
Det kommer aldrig bli lagligt hur du än vänder och vrider på det.

borje_89
23 november 2011 · 56 Inlägg

granadadr skrev:

borje_89 skrev:

granadadr skrev:
snälla ni som håller på diodslingor,, ha på andra lysen med för det är inga drl wink har mött så många i mörker å i dåligt väder de tror de är så coola,, men de syns tamefan inte

jag har dem inte  som drl jag använder dom som parkerings ljus

om du dessutom har dem som parkering varför klagar dem då?? har du 6000k ??? för det borde man ju få ha,, MÅNGA lastbilar har ju det

gränsen går vid 4300k iaf för de är de som är standard på alla xenon som sitter orginal på nya bilar

Saab 9-5 2,0T biopower "spritmissbrukaren" (2006)
borje_89
23 november 2011 · 56 Inlägg

vad tror ni om man kopplar dom på dimljusen då?

Saab 9-5 2,0T biopower "spritmissbrukaren" (2006)
volvo_245_racing
23 november 2011 · 667 Inlägg

Vad kostar såna ljus egentligen? bättre att köpa såna som är utvecklade så dem är lagliga, skall köpa till skoda kostade 2995kr vilket jag tycker låter bra, Går igenom besiktning också så skall nog inte vara några problem wink Lägg ut dem pengarna på riktiga grejer och få det ordentligt istället för att lägga ut pengar på billiga grejer och få böteslapp på böteslapp som ändå kommer sluta på samma summa som nya ljus smile

Mazda 6 "3000Milaren" (2006)
borje_89
23 november 2011 · 56 Inlägg

volvo_245_racing skrev:
Vad kostar såna ljus egentligen? bättre att köpa såna som är utvecklade så dem är lagliga, skall köpa till skoda kostade 2995kr vilket jag tycker låter bra, Går igenom besiktning också så skall nog inte vara några problem wink Lägg ut dem pengarna på riktiga grejer och få det ordentligt istället för att lägga ut pengar på billiga grejer och få böteslapp på böteslapp som ändå kommer sluta på samma summa som nya ljus smile

det finns inga lycktor till till saab förutom faceliftlycktorna bak

Saab 9-5 2,0T biopower "spritmissbrukaren" (2006)
bombare
28 november 2011 · 282 Inlägg

Jag limmade in en diodslinga i halvljuslyktan. Körde 1 dag och blev stoppad av polisen för det. Hade även godkända DRL-ljus som kostade 1400 spänn och det får man tydligen inte ha. Kan tillägga att det var dagsljus ute. Polisen sa att bilen var helbilsgodkänd och att man inte får göra göra någon ändring alls, trots att bilen är från 1994.

granadadr
28 november 2011 · 7 298 Inlägg

bombare skrev:
Jag limmade in en diodslinga i halvljuslyktan. Körde 1 dag och blev stoppad av polisen för det. Hade även godkända DRL-ljus som kostade 1400 spänn och det får man tydligen inte ha. Kan tillägga att det var dagsljus ute. Polisen sa att bilen var helbilsgodkänd och att man inte får göra göra någon ändring alls, trots att bilen är från 1994.

nja han hade jag sagt emot wink är drl e märkta så är de lagliga som just drl,

volvo_245_racing
28 november 2011 · 667 Inlägg

Dessa måste väl ändå vara godkända? http://www.hova.com/skoda-octavia-1u-01 … -3959.aspx

Mazda 6 "3000Milaren" (2006)
Lina-
28 november 2011 · 1 213 Inlägg

volvo_245_racing skrev:
Dessa måste väl ändå vara godkända? http://www.hova.com/skoda-octavia-1u-01 … -3959.aspx

Ja, står ju dom e e-märkta & att e-märkningen syns på glaset

När hör en V8, då tänder på alla cylindrar :D
Bmw, Volvo & Jänkare gör livet värt att leva.
Princess of the road.
Volvo 940 Turbo "Sleeper" (1992)
granadadr
28 november 2011 · 7 298 Inlägg

volvo_245_racing skrev:
Dessa måste väl ändå vara godkända? http://www.hova.com/skoda-octavia-1u-01 … -3959.aspx

borde ju vara det då dem är E märkta

granadadr
28 november 2011 · 7 298 Inlägg

Lina- skrev:

volvo_245_racing skrev:
Dessa måste väl ändå vara godkända? http://www.hova.com/skoda-octavia-1u-01 … -3959.aspx

Ja, står ju dom e e-märkta & att e-märkningen syns på glaset

du hann före wink

bombare
28 november 2011 · 282 Inlägg

granadadr skrev:

bombare skrev:
Jag limmade in en diodslinga i halvljuslyktan. Körde 1 dag och blev stoppad av polisen för det. Hade även godkända DRL-ljus som kostade 1400 spänn och det får man tydligen inte ha. Kan tillägga att det var dagsljus ute. Polisen sa att bilen var helbilsgodkänd och att man inte får göra göra någon ändring alls, trots att bilen är från 1994.

nja han hade jag sagt emot wink är drl e märkta så är de lagliga som just drl,

Jo jag försökte förklara att det var lagligt osv. Polisen svarade med att det inte var originalmonterat och därmed inte helbilsgodkänt. Jag fick välja på att plocka bort det och bara få en varning, eller att få 800 spänn böter sad

granadadr
28 november 2011 · 7 298 Inlägg

bombare skrev:

granadadr skrev:

bombare skrev:
Jag limmade in en diodslinga i halvljuslyktan. Körde 1 dag och blev stoppad av polisen för det. Hade även godkända DRL-ljus som kostade 1400 spänn och det får man tydligen inte ha. Kan tillägga att det var dagsljus ute. Polisen sa att bilen var helbilsgodkänd och att man inte får göra göra någon ändring alls, trots att bilen är från 1994.

nja han hade jag sagt emot wink är drl e märkta så är de lagliga som just drl,

Jo jag försökte förklara att det var lagligt osv. Polisen svarade med att det inte var originalmonterat och därmed inte helbilsgodkänt. Jag fick välja på att plocka bort det och bara få en varning, eller att få 800 spänn böter sad

jag hade bara sagt skriv du ut bötern,, men jag kommer att gå till tinget wink för är bilen inte helbilsgodkänd så är det lagligt, å då hade han/hon garanterat gett fan i det,, eller så hade det gått dit å jag fått rätt,, hade varit kul å förnedra den polisen å sagt haha du kan inte reglementet wink

Senast redigerat av granadadr (28 november 2011)

granadadr
28 november 2011 · 7 298 Inlägg

åå nu SKA jag ha det på granadan bara för å retas smile hehe,, men inte säkert man stöter på nån idiot iof

borje_89
28 november 2011 · 56 Inlägg

volvo_245_racing skrev:
Dessa måste väl ändå vara godkända? http://www.hova.com/skoda-octavia-1u-01 … -3959.aspx

ja men de är inte till en saab 9-3 SS

Saab 9-5 2,0T biopower "spritmissbrukaren" (2006)
Caffe
29 november 2011 · 1 436 Inlägg

bombare skrev:
Jag limmade in en diodslinga i halvljuslyktan. Körde 1 dag och blev stoppad av polisen för det. Hade även godkända DRL-ljus som kostade 1400 spänn och det får man tydligen inte ha. Kan tillägga att det var dagsljus ute. Polisen sa att bilen var helbilsgodkänd och att man inte får göra göra någon ändring alls, trots att bilen är från 1994.

Jag skulle ifrågasätta det. Diodslingan inne i lyktorna är inte mycket att tjafsa om, den är ju olaglig men det skulle störa sönder mig att bli stoppad med e-godkända DRL-ljus på en icke helbilsgodkänd bil.

Om man söker på nätet hur man ser om en bil är helbilsgodkänd verkar det som att den antingen har kod T14A (eller D) under tilläggsupplysningar eller att det står siffror under tydgodkännandenummer. På din bil finns inget av dem, så jag är tveksam till att den är helbilsgodkänd. Däremot _kan_ det ju finnas andra premisser som inte står på regbevis eller andra papper vi vanliga dödliga kan komma åt... Men jag tror snuten hade fel på den delen om DRL-erna.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
bombare
29 november 2011 · 282 Inlägg

Caffe skrev:

bombare skrev:
Jag limmade in en diodslinga i halvljuslyktan. Körde 1 dag och blev stoppad av polisen för det. Hade även godkända DRL-ljus som kostade 1400 spänn och det får man tydligen inte ha. Kan tillägga att det var dagsljus ute. Polisen sa att bilen var helbilsgodkänd och att man inte får göra göra någon ändring alls, trots att bilen är från 1994.

Jag skulle ifrågasätta det. Diodslingan inne i lyktorna är inte mycket att tjafsa om, den är ju olaglig men det skulle störa sönder mig att bli stoppad med e-godkända DRL-ljus på en icke helbilsgodkänd bil.

Om man söker på nätet hur man ser om en bil är helbilsgodkänd verkar det som att den antingen har kod T14A (eller D) under tilläggsupplysningar eller att det står siffror under tydgodkännandenummer. På din bil finns inget av dem, så jag är tveksam till att den är helbilsgodkänd. Däremot _kan_ det ju finnas andra premisser som inte står på regbevis eller andra papper vi vanliga dödliga kan komma åt... Men jag tror snuten hade fel på den delen om DRL-erna.

Hade jag vetat att min bil inte var helbilsgodkänd så hade jag naturligtvis sagt att det är lagligt med DRL osv. Däremot så frågade jag om min bil var helbilsgodkänd, med tanke på att den är så gammal. Och då svarade han med att det inte spelade någon roll hur gammal bilen var. Verkar som att den polisen inte hade nån större koll på just helbilsgodkännandet..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang