Golf mk2 gti busbil projekt

custombuilder
17 november 2011 · 86 Inlägg

Lina- skrev:
Fälgarna passar bra till okena. smile

Ja verkligen, är hur nöjd som helst! smile

saying you dont wanna drive your car hard to keep it nice for the next owner is like saying you dont wanna have sex with your girlfriend so she'll be more enjoyable for her next boyfriend
Volkswagen Bubbla 1500 Lim "1.8 Snurrbo" (1968)
SylvesterStallone
17 november 2011 · 1 433 Inlägg

haha jo det stämmer nog men ska bara ha så jag kan byta imellan 1/2:an och 3:an var det tänkt smile

BMW 730D (2005)
keggan MDS Montör
24 november 2011 · 112 Inlägg

Var det bolton när ni kastade över spisen eller fick du modda några fästen? Håller på med en Golf GTI ska turbokonvertera och har det mesta jag behöver men jag måste veta mer angå toppen. Letar efter 1,8t topp och hört att den även ska passa bolton på blocket. men ultimataste kanske är att hitta en hel motor att holka i.

custombuilder
24 november 2011 · 86 Inlägg

keggan skrev:
Var det bolton när ni kastade över spisen eller fick du modda några fästen? Håller på med en Golf GTI ska turbokonvertera och har det mesta jag behöver men jag måste veta mer angå toppen. Letar efter 1,8t topp och hört att den även ska passa bolton på blocket. men ultimataste kanske är att hitta en hel motor att holka i.

Vad jag har förstått så är det samma block, flyttade över motorfästena som satt monterade på gamla motorn direkt på den nya, dvs det passa perfekt! Jag tror att en turbo topp från tex en audi skulle passa på gti blocket men jag kan inte säga till 100% lycka till!

saying you dont wanna drive your car hard to keep it nice for the next owner is like saying you dont wanna have sex with your girlfriend so she'll be more enjoyable for her next boyfriend
Volkswagen Bubbla 1500 Lim "1.8 Snurrbo" (1968)
SiNcii
6 december 2011 · 34 Inlägg

Vad hände med projektet? Stått still nu ett tag! Vill höra lite uppdatering Matte! big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang