Volvo 745 GLT 88'a b234F

WhySoSerious Sa du sten?
4 december 2011 · 189 Inlägg

Tjena!

Har problem med min bil som alltså är en 745 GLT från 1988 med 16v motorn. men jag har ett problem. vet inte om det har att göra med att bilen ståt länge, "uppemot 1 år" eller om det kan vara nått annat.

Problemet är att när jag gasar och sen ska växla så är det som om jag fortfarande håller i gaspedalen, varvräknaren sticker iväg. ibland snabbare och ibland långsammare, ibland står den bara still på det varvtal jag låg på.

Enligt mig så känns det som att gasvajern inte åker tillbaks med pedalen. (Tjärvar nånstans). men jag kände på den "grejen" som vajern går till och den åkte tillbaks hur lätt som helst. inga problem där vad jag kunde se.

Nån som har liknande problem eller vet vad som kan vara galet? :S

jijson
4 december 2011 · 24 Inlägg

Det är inte så att den slirar på kopplingen? Menar om den ökar mycket i varv utan att det händer något?

WhySoSerious Sa du sten?
4 december 2011 · 189 Inlägg

jijson skrev:
Det är inte så att den slirar på kopplingen? Menar om den ökar mycket i varv utan att det händer något?

Nja alltså den slirar inte när man väl släppt upp kopplingen men den kan slira lite precis efter man släppt den eller alltså det är väl fjädrarna som inte är superstarka och den tar inte direkt efter man släppt den, ingen rally koppling wink men inget slir annars.

Ford Mondeo TDCi "Titanium Edition" (2008)
Volkswagen Golf 3 Variant "Zleeper" (1997)
Saab 9000 "Bark" (1995)
Ricky
4 december 2011 · 1 062 Inlägg

de låter som spjället i spjällhuset kärvar och inte går tillbaka till sitt noll läge.

Senast redigerat av Ricky (4 december 2011)

WhySoSerious Sa du sten?
4 december 2011 · 189 Inlägg

Ricky skrev:
de låter som spjället i spjällhuset kärvar och inte går tillbaka till sitt noll läge.

Okey får kolla lite på det imorn också, tack för svar. återkommer imorgon wink

Men då är det alltså detta som ska kollas? smile

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic … 16#p419116

Senast redigerat av WhySoSerious (4 december 2011)

Ricky
4 december 2011 · 1 062 Inlägg

WhySoSerious skrev:

Ricky skrev:
de låter som spjället i spjällhuset kärvar och inte går tillbaka till sitt noll läge.

Okey får kolla lite på det imorn också, tack för svar. återkommer imorgon wink

Men då är det alltså detta som ska kollas? smile

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic … 16#p419116

ja precis

Ricky
6 december 2011 · 1 062 Inlägg

fick du ordning på gasen?

WhySoSerious Sa du sten?
7 december 2011 · 189 Inlägg

Ricky skrev:
fick du ordning på gasen?

Jag hann tyvärr inte kolla idag.. får se om jag hinner kika imorgon.. ska försöka fixa 2 rosthål först. tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang