Motor byte skilnader från 2,0t till 2,3t (saab)

t_mackan
17 december 2011 · 251 Inlägg

tjo har en 900-97 talladega 2,0t undra om någon vet om det är mycket modifering + vad i såfall att sätta i en 2,3t från en 9-5a istället och är det olika växellådor på dom motorena eller om man nu kan bara ta bottendel från 2,3an och om det är olika lådor kan man få den från 2,0 att passa på 2,3an hur hade ni gjort lämna gärna synpunkter å åsikter å motevering på just varför
tacksam för svar mvh

ascona-tic
17 december 2011 · 1 496 Inlägg

Ta förgudskull inte en 9-5 motor då den är klenare änn din B204!

Opel Ascona B "CIH Trionic turbo E85" (1977)
Opel Ampera (2012)
Rallyhalle
17 december 2011 · 4 299 Inlägg

Det där är ett byte jag rekomenderar att du INTE gör.

Planerar du att trimma är det absolut en dum idé då dom flesta som trimmar 9-5or samt nyare og9-3 byter till kolvar alt. hela blocken från bl.a 900, 9000.

Senast redigerat av Rallyhalle (17 december 2011)

UhrJr Nordic Tuning i Norrköping
17 december 2011 · 839 Inlägg

Om du promt ska ha 2,3l så ska du (som tidigare nämt) absolut inte välja en motor ifrån 9-3/9-5 med trionic 7 sprutet.

9000 har en 2,3l version. Välj hellre denna.

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.
Saab 90 "Nordic Extreme RWD" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang