5309
Sök

Råd angående: Coilovers till A4

646 Inlägg
31 januari 2007
Trådstartare
Tjena

Jag är på jakt efter coilovers till min A4, å jag har letat lite varstans och försökt läsa mig till vad folk tycker och tänker men har dock inte kommit fram till något.

Så nu frågar jag er, vad har ni för erfarenheter angåenda t.ex. Ge motorsports coiloversatser jämfört med det lite dyrare Kw t.ex . Eller vad skall jag satsa på?

Kom gärna med råd och hemsidor!! Går bra med utländska också!

MVH Mikael

2 123 Inlägg
31 januari 2007
Skulle nog satsa på realcars Cobra coilovers eftersom dom är billigast och håller jävligt hög standard.
Cobra är skitstort i USA. Kan jämföras med Sparco och Momo i sverige.

646 Inlägg
31 januari 2007
Trådstartare
Tackar för rådet skall kolla närmare på cobra också!
Är det någon som vet hur cobra står sig mot kw samt ge supersport.

Vad jag har förstått så är supersport väldigt mjuka och du kan inte justera hårdheten på dom. Vilket man kan göra på Kw:s, då är frågan går det och göra på Cobras?

178 Inlägg
5 februari 2007
Jag hade KW pa min gamla A8 och dom funkade i regel kalas. Finns ju en hel del varianter men jag hade bara höjdjusterbart sa jag kan inte uttala mig om varianten med ställbar dämpning. Mina var inte svinfasta men när man körde pa tjälskottig asfalt en längre tid sa vart det lite väl stuttigt. Däremot höll det i sjukt bra pa fina vägar, kändes inte alls som en 2 tons limo, sa pa det stora hela var jag väldigt nöjd.

Innan jag köpte KW kollade jag även H&R men dom var i en helt annan prisklass da sa jag passade pga det. Bilstein PSS9 har jag bara hört/läst gott om ocksa. Bade justerbar höjd o dämpning och ungefär samma prisklass som rostfria KW.

781 Inlägg
8 februari 2007
www.ebay.de.
Sök på din bil och gewinderfharwerk.Lite skillnad i priser mot här hemma..

Just nu finns det 36st olika satser där till A4.
Senast redigerat av marbling (8 februari 2007)

Sök