Motorlacken stelnar inte?

bullen30 svetsare
8 februari 2007 · 119 Inlägg

alex_side skrev:
Biltemas?? kanske det som förklara saken:P haha nee men så kasst borde den inte vara:/

innan man börjar o smustskasta företag så kan man ju ta reda på fakta först.
lacken stelnar men härdar inte förens den har kommigt upp i en viss temperatur.

Det fins bara ett riktigt bra bilmärke.
gissa!!!
loudness
8 februari 2007 · 4 554 Inlägg

bullen30 skrev:

alex_side skrev:
Biltemas?? kanske det som förklara saken:P haha nee men så kasst borde den inte vara:/

innan man börjar o smustskasta företag så kan man ju ta reda på fakta först.
lacken stelnar men härdar inte förens den har kommigt upp i en viss temperatur.

kan inte annat än hålla med.. ingen vet vad innehållet kommer ifrån.. mycke va biltemas grjejer är av bättre kvalite än vad många tror...

Danniboy This is me
8 februari 2007 · 334 Inlägg

Jag provar med att värma med en värmepistol några dagar nu i helgen sen på onsdag får jag klarlacken som e värmebeständig upp till 500C vad det stod iaf.. sen får det bli som det blir..

Karlzzon The One Evolution
8 februari 2007 · 1 627 Inlägg

Dakiz skrev:
Jag provar med att värma med en värmepistol några dagar nu i helgen sen på onsdag får jag klarlacken som e värmebeständig upp till 500C vad det stod iaf.. sen får det bli som det blir..

när du väll varmkör motorn blir färgen härdad ordentligt

Fäll ner pungen och landa
Danniboy This is me
9 februari 2007 · 334 Inlägg

på tal om en annan sak. Finns det något super rengöringsmedel som jag kan använda för att få tillbaka orginalfärgen på växellåda topp osv? antar att de måste vara något lösningsmedel mot olja osv.

Emirio
9 februari 2007 · 81 Inlägg

har också lackat med biltemas mattsvart men det torka på 5-6timmar konstigt att inte din torkar.. har du tvättat motorn före eller ? låtit det torka i 1-2dagar ?

Danniboy This is me
9 februari 2007 · 334 Inlägg

tvättad, torkad 2 ggr innan lack

Germax
9 februari 2007 · 12 086 Inlägg

De ska inte va någon härdare till biltemas färg, just därför kan de oxå ta tid för en enkomponentslack att stlena ordentligt, få den riktigt yttorr och sen kör motorn varm så ska du se att de stelnar till!

Ang. Rengöringsmedel.. lägg prylarna i natriumkarbonat i ett dygn lr två så ska du se att de blir rent!

FireTraXX DFFL
9 februari 2007 · 9 020 Inlägg

loudness skrev:

bullen30 skrev:

alex_side skrev:
Biltemas?? kanske det som förklara saken:P haha nee men så kasst borde den inte vara:/

innan man börjar o smustskasta företag så kan man ju ta reda på fakta först.
lacken stelnar men härdar inte förens den har kommigt upp i en viss temperatur.

kan inte annat än hålla med.. ingen vet vad innehållet kommer ifrån.. mycke va biltemas grjejer är av bättre kvalite än vad många tror...

Kommer aldrig sätta min fot inne på Biltema ändå.
Precis av samma anledning som att jag inte handlar på Lidl.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang