Billån 19 år med timanställning, funkar detta?

Martin 9-3 Fisketokig
8 februari 2012 · 2 997 Inlägg

Marcuss70 skrev:
Ja precis, så det bästa är att vända sig till bilfirmorna direkt?

Vad brukar räntan ligga på ? 6-7 procent? Någon som har koll?

Låter högt. Ett vanligt privatlån utan säkerhet och "fack/medlemsrabatt" ligger en bit under 6%

Då skulle jag gått till banken om en bilskojare ska ha över 5%

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
carlssoon
8 februari 2012 · 144 Inlägg

Är 19 år jag också med (fast anställning), trots bilintresse skulle jag aldrig i h*elvete ta ett lån på en bil innan jag flyttat hemifrån. Första och enda gången man ska ta lån är när man köper en lya.

Men så tänker jag för att jag bor i sthlm och att lytta hemifrån här till bostadsrätt eller kåk en bit utanför stockholm går på en bra bit över en mille.

Bor man i landet där bostad är billigare, alternativt du flyttar till hyresrätt (hög hyra-du kommer inte ha råd me amortering + hyra) så skulle självklart min tankegång vare annorlunda då man faktisk kan ha råd me lån till först bil sen lya.

Lycka till hur du än gör.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
8 februari 2012 · 17 509 Inlägg

Som Hamilton redan nämnt: Det är inte en chans att den ansökan går klart. Har själv jobbat som handlare och säga att det är kört. Dessutom duger det inte med att komma med en fast anställning heller i dessa dagar. Man bör ha jobbat minst ett år så är det grönt sen.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Ziggs Grundare av MidNightMeet och Så Enkelt TV
9 februari 2012 · 1 312 Inlägg

Som många säger så är 6000kr nada tyvärr. Säger du lånar så du har 1000-1500 i låna varje månad. Sedan lite underhåll, försäkring, service och soppa. Drar det iväg. Om du inte ska ha bilen avställd och bara köra då och då. Typ någon atusiastförsäkring eller hur de nu stavas.

Om jag bara tar mig själv, lägger typ 4000i månaden då min är på ställd. Dock drar min massa men jag kör ju inte överdrivet mycket istället. Försäkring kostar typ 800 i månaden och då är försäkringen rätt billig på RX8an då den räknas som 1.3L motor och ingen turbo eller kompressor wink. Sedan byta lite småfix blir några hundringar i månande. Sedan slår man ut de blir de ju kanske service på 4000 om året. Så 350 per månad. Och nu har vi inte räknat med allt roligt jag köper smile

Så snabbt överslag 5500kr i månaden, låt oss säga att du har halva min bensinkostnad så landar du ju iaf på 2500kr plus lånat på din bil på gissningsvis 1000-1500 i månaden. Då har du 2000-2500 kvar att leva för.

Du får söka mer extra jobb smile

GLÖM INTE ATT KOLLA MIN HEMSIDA www.Ziggs.se
ProjektTråden min
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p2986707/
Subaru WRX STi "V.2" (2016)
Grantomta
9 februari 2012 · 216 Inlägg

bankerna godkänner säkert timanstälning men som nån nämde hur vet du att du har jobb om ett år när du ska betala av på bilen å flytta hemifrån? tex inte så kul å bli av med jobbet om några månader å då ska bilen betalas samtidigt som du ska flytta, de blir ju jobbigt om de går så långt att du får nån anmärkning å sen ska du börja flytta kanske låna te de. Inge kul start på de egna livet att leva på havregrynsgröt morgon,midda,kväll.

Har du pratat med dina föräldrar om va dom tror? för skulle ja va dej skulle ja kolla om man kan låna av dom lr köpa bil kontant. Min personliga åsikt är ju att de senare alternativet är de bättre.

va skiljer en mekaniker från en amatör?
jo mekanikern har en ren overall
Volvo 940 "voc" (1991)
Volvo 242 VOC "traktorn" (1976)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang