Söka efter gamla reg nr???

elektronikfreak tummen mitt i handen
26 mars 2008 · 162 Inlägg

Tjenare!

När jag var barn i början av 50-talet köpte min far en ny jänkare... en PLYMOUTH SAVOY 4dr 1954 med reg nr E33651. Den där gamla fina pärlan genomlevde jag hela min tonårstid i o iom att min far hastigt avled 1970 så tog jag över bilen o hade den några år innan jag av ekonomiska skäl var tvungen att sälja den.

Någon som vet om det går att söka rätt på gamla bilar med hjälp av det gamla reg nummret?

Ha en bra dag!

// elektronikfreak

Elektronikfreak
Stoned Records - bootlegs med bl a Black Sabbath, Queen, Patti Smith, Jimi Hendrix, Roxy Music och Lou Reed
Mitt senaste bilköp - Peugeot 206 SW (2006)
Roadkiller Bredbands Tekniker
26 mars 2008 · 176 Inlägg

Vet inte om det stå ngt här men värt att testa..( var så mycket att läsa) big_smile
Men du bodde nog i Östergötland!!

www.140-klubben.org/regskylt/regskylt.html

Lycka till!

Senast redigerat av Roadkiller (26 mars 2008)

Smärta är skönt, tills det gör ont.!!
Att jämföra en Volvo med en Saab är som att jämföra en kontainer och ett jaktplan...
Phaetoon
26 mars 2008 · 8 156 Inlägg

Hör med vägverket. Jag antar att dom har arkiverat alla gamla uppgifter någonstans.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Phaetoon
26 mars 2008 · 8 156 Inlägg

http://www.vv.se/templates/page3____22519.aspx

rafikregistret (fordonsärenden m.m.)I vägtrafikregistret finns uppgifter om Sveriges alla fordon och körkortsinnehavare. Denna information tillhandahåller vi till både medborgare, företag och andra statliga verk.

Du kan ju höra med dom? Om dom nu har koll på Sveriges ALLA fordon så borde dom ju ha koll på avregistrerade diton också.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Tommy_P
26 mars 2008 · 396 Inlägg

"Registreringsnumret från Webmasters 18-årsbil, en 142 DL -74, återfinns numer på en gul Opel Tigra i Lund. Också ett öde." big_smile

står ju att man kan; "Hur gör man då när man hittar ett avregistrerat fordon med ABC-registreringsnummer som inte längre finns kvar i Bilregistret? Dessa uppgifter kan man också få fram om man ringer nuvarande Bilregistret (077-114 15 16) och begär ett gammalt registreringsbevis. Man måste då kunna uppge fordonets gamla ABC-nummer. Tjänsten är kostnadsfri. "

elektronikfreak tummen mitt i handen
2 februari 2011 · 162 Inlägg

Jag lyfter min gamla tråd eftersom jag ännu inte lyckats få  fram om vår gamla jänkare är "i livet" eller inte.  smile ... wink  ... big_smile

Elektronikfreak
Stoned Records - bootlegs med bl a Black Sabbath, Queen, Patti Smith, Jimi Hendrix, Roxy Music och Lou Reed
Mitt senaste bilköp - Peugeot 206 SW (2006)
Anen
2 februari 2011 · 22 Inlägg

Har du fått tag på ett gammalt reg-bevis från landsarkivet (finns en bild om du kollar på min Cheva) för din bil?. Där står chassinumret, det måste gå att söka på i moderna bilregistret för att få fram ett ABC123-regnummer om bilen fortfarande finns kvar. Sören på ccv.se kanske vill hjälpa dig?

farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
27 februari 2012 · 6 475 Inlägg

http://www.svar.ra.se/ är ett första steg, klicka på fordon i vänstra menyn, skriv i regnummer i sökningen & hoppas det dyker upp ett svar,

om inte klicka på denna länk istället, http://www.riksarkivet.se/default.aspx?id=17472

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Volvo 780 (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang