3869
Sök

skum tomgång och blinkande oljelampa på celican?

elektriker
591 Inlägg
18 februari 2007
Trådstartare
Hej!

Det är såhär att när jag kört bilen ett tag och den blivit varm och t.ex stannar vi rödljus så går varvtalet ner till typ 500 rpm och känns nästan som den håller på att lägga av. Även att oljelampan blinkar svagt när det går ner så. Den har aldrig döt och brukar gå upp till normalt varvtal när man stått i nåra sekunder men oljelampar forstsätter att blinka.

Blir lite orolig över det här och tänkte höra om nån vet vad det kan bero på? Förra ägaren påstod att han hade varit och kollat oljeblinket på verkstad där dem sa att det berodde på att givaren är dålig men tycker inte att varvet ska gå ner så mycket.

tacksam för svar
MVH

---------------> Kimpan

10 Inlägg
18 februari 2007
Hej att oljelampan blinkar är inget gott täcken. Har du kollat om det är olja i motorn? lampan är ju där för att varna dej för dåligt oljetryck.

elektriker
591 Inlägg
18 februari 2007
Trådstartare
tsv skrev:
Hej att oljelampan blinkar är inget gott täcken. Har du kollat om det är olja i motorn? lampan är ju där för att varna dej för dåligt oljetryck.

Jo precis. Oljan är bra och har legat på samma nivå sen jag köpte den. Säljaren påstod att det var nån givare för oljetrycket som skulle strejkat.

---------------> Kimpan

Blyfot och motor dödare
388 Inlägg
18 februari 2007
om du säger att tomgången går ner så lågt så den nästan dör så finns det ju knapt något oljetryck kan vara därför lampan blinkar.

Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
Jag har alltid rätt förutom när jag har fel.
grattis å lycka te...

elektriker
591 Inlägg
18 februari 2007
Trådstartare
Turbo_Power_86 skrev:
om du säger att tomgången går ner så lågt så den nästan dör så finns det ju knapt något oljetryck kan vara därför lampan blinkar.

Okej men kan det vara den där givaren eller kan det va nått annat?

---------------> Kimpan

elektriker
591 Inlägg
19 februari 2007
Trådstartare
Nån som har nån aning om vad det kan vara för del?

---------------> Kimpan

Sök