2367
Sök

Hår ut ur avgas röret =/

248 Inlägg
18 februari 2007
Trådstartare
Hejsan!
I lördags skulle jag, min syrra och hennes pojkvän sticka och titta på en bil till honom så vi stack klockan 09.00 på morgonen. Min syrra och hennes kille turas om att köra min bil och halv vägs så byte hon och han plats och halv vägs runt bilen stannar min syrra och titta ner bakom bilen. När hon kommer in och sätter sig säjer hon att det sticker ut någon form av hår från avgassystemet.
Jag går ut och tittar och i avgassystems mynningen sticker ca 10 cm med hår ut. Jag tar tag och drar ut 1-1,5 meter av denna ur systemet. Håret satt fast ganska bra inne i avgassystemet så man fick verkligen rycka för att få ut det håret kändes som någon form peruk hår eller liknande. Tyvärr hade jag ej kameran med mig så det blev inga bilder på det.

Så till frågan, Vad fasen kan detta varit? Är det något att vara orolig över?

Ha det MvH Abby

Magnus Betnér - "Det är blattar eller hur? Det ska lysa blått under bilen, skit i fall det går och öppna dörr jävlarna"

47 Inlägg
18 februari 2007
Håret är troligen nån kärring som blivit påkörd för längesen,lämna in bilen till polisen.
Nä,skojar bara,håret är nog isolering från nån av ljuddämparna,har nog rostat inuti.

143 Inlägg
18 februari 2007
Är ljuddämparen som rostat/spruckit så dämpmaterialet åkt med avgaserna. Antagligen slutljuddämparen (den stora sissta). farligt? nja inte mer än du kan bli stående för det lossnar en tuss som sätter stopp i röret.

514 Inlägg
18 februari 2007
Själv skulle jag kunna tippa på att det är katalysatorn som gått väck, brukar bli sådär då. Oftast brukar det täppa igen hela avgassystemet och så orkar inte bilen varva mer än 3-4k varv.. smile

old volkswagens never die they just get lower

12 086 Inlägg
18 februari 2007
Katalysatorn består knappast av ett långt fibersnöre, det är garanterat isoleringen i din ljuddämpare.

248 Inlägg
18 februari 2007
Trådstartare
Okej! Har bara haft bilen i 2 veckor, tror ni att detta är något som bilfirman jag köpte den på tar på sig? Har ju ändå 3 månaders garanti sak?

Magnus Betnér - "Det är blattar eller hur? Det ska lysa blått under bilen, skit i fall det går och öppna dörr jävlarna"

preem pump
836 Inlägg
18 februari 2007
prova
det är ju värt ett försök, det ska dom ju faktiskt göra

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii

248 Inlägg
19 februari 2007
Trådstartare
Snackade med bil försäljaren och han drog en rövare om att hans brors tjej hade köpte en bil som var "tant" körd och efter hon hade börjat blåsa på så kunde detta hända.... Men sa till han vad jag/ni trodde så sa han att jag skulle säja det till dom på verkstaden smile

Värt att notera är även att jag är andra ägaren efter "tanten" och ägaren före mig var en ung kille, känns som att detta borte hänt honom innan mig.
Senast redigerat av Abbbby (19 februari 2007)

TSQ
19 februari 2007
Abbbby skrev:
Snackade med bil försäljaren och han drog en rövare om att hans brors tjej hade köpte en bil som var "tant" körd och efter hon hade börjat blåsa på så kunde detta hända.... Men sa till han vad jag/ni trodde så sa han att jag skulle säja det till dom på verkstaden smile

Värt att notera är även att jag är andra ägaren efter "tanten" och ägaren före mig var en ung kille, känns som att detta borte hänt honom innan mig.

värt att notera att han driver med dig

och ha ett bra dag

248 Inlägg
19 februari 2007
Trådstartare
Volvonator skrev:
värt att notera att han driver med dig

och ha ett bra dag

Ha? Vad dillar du om?

Sök