5398
Sök

Köpa bättre beg bil, bilskrot står som ägare men verkar säljas privat, vad göra?

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
14 mars 2012
Trådstartare
Har hittat en intressant bil på blocket, kontaktat annonsören varpå jag började kolla upp bilen och nu blir jag lite eftertänksam

Bilen lades upp på blocket idag 2012-03-14 annonseras ut av privatperson men av Transportstyrelsen framgår Hultsfreds Bildemontering som ägare med förvärvsdatum 2012-02-24, försäkrad samma dag hos LF och besiktigad 2012-03-12 dock avställd sedan 2012-01-09.

Att en skrot står som ägare låter i mina öron lite märkligt, speciellt eftersom detta inte framgår i annonsen. Är jag för försiktig eller är det bara att köra på? Någonting speciellt att kolla upp/tänka på för att inte göra bort sig? roll

Rock'n Roll

2 126 Inlägg
14 mars 2012
Är inte ovanligt med att skrotar köper upp och fixar till bilar som dom sedan säljer!
Senast redigerat av Big_JN (14 mars 2012)

961 Inlägg
17 mars 2012
du ska såklart vara misstänksam när du ser sånna annonser men det är som Big_JN säger att dem kan fixa bilar osv. så du kanske ska ta och åka och titta närmare på bilen och ställa många frågor hmm

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
19 mars 2012
Trådstartare
KBAragger skrev:
du ska såklart vara misstänksam när du ser sånna annonser men det är som Big_JN säger att dem kan fixa bilar osv. så du kanske ska ta och åka och titta närmare på bilen och ställa många frågor hmm

Har snackat med både ägaren och säljaren och tror jag avstår den affären, trotts bra pris så ligger bilen kvar så det är nog fler som är lite avhållsamma

Rock'n Roll

Forummoderator
18 530 Inlägg
19 mars 2012
Lägg upp länken så vi får se! Om du ändå ska backa på den.

961 Inlägg
19 mars 2012
TenZer skrev:
KBAragger skrev:

Har snackat med både ägaren och säljaren och tror jag avstår den affären, trotts bra pris så ligger bilen kvar så det är nog fler som är lite avhållsamma

vad sa dem då? är det några som man ser att man inte kan lita på vid första ögonkastet eller? tror nog det är säkert men gör som dieselsmurfen sa och lägg upp en länk tongue

men det kan vara någon som stulit bilen från en bildemontering och försöker sälja den, eller så är det chefen för demonteringen som vill få bort den...
Senast redigerat av KBAragger (19 mars 2012)

-danskt ordspråk

5 198 Inlägg
19 mars 2012
finns säkerligen flera bilskrotar som även är bilhandlare,, vet iaf 1...

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
20 mars 2012
Trådstartare
KBAragger skrev:
TenZer skrev:
KBAragger skrev:

vad sa dem då? är det några som man ser att man inte kan lita på vid första ögonkastet eller? tror nog det är säkert men gör som dieselsmurfen sa och lägg upp en länk tongue

men det kan vara någon som stulit bilen från en bildemontering och försöker sälja den, eller så är det chefen för demonteringen som vill få bort den...

Om jag så förstod hälften av vad som sades, åka 80mil för att kolla på bilen känns sådär när säljare och potentiell köpare inte förstår varan tongue

http://www.blocket.se/kronoberg/Peugeot … 11&w=3

Nu rör det ju sig inte om några hissnande summor men tråkigt om det skiter sig ändå

Rock'n Roll

961 Inlägg
20 mars 2012
TenZer skrev:
KBAragger skrev:
TenZer skrev:

Om jag så förstod hälften av vad som sades, åka 80mil för att kolla på bilen känns sådär när säljare och potentiell köpare inte förstår varan tongue

Nu rör det ju sig inte om några hissnande summor men tråkigt om det skiter sig ändå

han verkade ju ha kunskap om bilen och han var ärlig, jag skulle nog köpt den. prata med honom och fråga om du får läsa papperena eftersom det stog, en ägare och om det är en bilskrot som du säger är det lite skumt, fast samtidigt har han ju som sagt kunskap om bilen....

-danskt ordspråk

Olika
907 Inlägg
20 mars 2012
Vi får väl hoppas att den som lämnat/sålt den till skroten är medveten om att den är köpt för att säljas vidare och inte skrotas...
Jag vill inte sälja/lämna min bil för återvinning och sedan se den på blocket...
Senast redigerat av fredriq (20 mars 2012)

Mvh
Fredrik

Forummoderator
18 530 Inlägg
21 mars 2012

Detta är en lurig bil att köpa! Kan gå som tåget i flera år och kan dränera din plånbok på en förmiddag. Man vet inte... Personligen hade jag inte åkt så långt för denna.

961 Inlägg
21 mars 2012
nämen med tanke på vart du bor så finns det väll nästan finare i närheten hmm

-danskt ordspråk

Rumpmas
3 860 Inlägg
21 mars 2012
Det är ju många skrotar som hämtar havererade bilar på plats. Jag gjorde så med den silvergrå 9000 jag hade. Den vägrade starta och jag fick inte ordning på den, provade att byta DI, bränslepump osv. En skrotnisse kom och hämtade den gratis.

Får de in någon sådan bil de kan laga upp billigt kan de ju mycket väl sälja den istället om säljaren glömt att kryssa i "skrotning" på gula ägarbyteslappen.

961 Inlägg
21 mars 2012
Andromeda skrev:
Det är ju många skrotar som hämtar havererade bilar på plats. Jag gjorde så med den silvergrå 9000 jag hade. Den vägrade starta och jag fick inte ordning på den, provade att byta DI, bränslepump osv. En skrotnisse kom och hämtade den gratis.

Får de in någon sådan bil de kan laga upp billigt kan de ju mycket väl sälja den istället om säljaren glömt att kryssa i "skrotning" på gula ägarbyteslappen.

så kan det vart hmm

-danskt ordspråk

Sök