20 Liter bensin är obrukbara?!

Alphasonic Piratpartiet
7 oktober 2006 · 339 Inlägg

JapMax skrev:

Alphasonic skrev:
kan det inte va filtret då? kanske kan va så att med trycket från full tank går bensinen genom filtret men inte om det bara e 20 liter kvar?

Då är de ett kaast jävla filter big_smile

Nånting i tanken är de, antingen har du en stor bögel i den lr så har pumparmaturen pajat på nått sätt.

tänkte att det kanske kan va fyllt med skit? då bir dom väl dåliga

bubbla_1972
18 oktober 2006 · 54 Inlägg

tanken är för tät. luft hålet är igensatt. så när du senast tankade i dina 55 liter drog igen tanklocket HÅRT och körde tills tanken nästan var tom, så sög ju bilen ut all bensin utan att nån luft kom, vakum uppstår och väggarna till tanken "sugs in"
tanken blir alltså inknycklad, alltså rymmer den inte lite mycket,

Vem Fan Är Harley Davidsson?
Malmoe SSS -12
20 oktober 2006 · 3 217 Inlägg

stilren skrev:

Necrodamus skrev:
Jag gissar på att dom 20 litrarna upptas av luft. Lägger min gissning på problem med avluftning..

Avluftningen är viktig attt den fungerar, annars blir det vakumm i tanken. Då kommer det inte fram något bränsle. Tex. du tankar fullt. efter ett tag börjar bilen hacka tex. när det är 20L kvar. bilen går dåligare och dåligare tills den stannar helt.
Är det nu så att det är luftningen inte fungerar borde det pysa rätt ordentligt när du öppnar tank locket.

Vad gör man åt detta då?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Tommy_P
26 oktober 2006 · 396 Inlägg

Byt tankarmatur.

Geiros Low is a lifestyle
27 oktober 2006 · 956 Inlägg

Om de blir undertryck i tanken kan motor gå ojämnt på tomgången då?
För är de undertryck så kanske inte pumpen orka sugen bränsle till motorn?
Jag har nämligen undertryck i motorn och den går ojämnt ibland..

Inredningsverkstaden.nu
Bilradiohuset.se
Audi A4 "Bagged" (2005)
Darkie dARKiE
27 oktober 2006 · 5 031 Inlägg

På min gamle merca 190:a så hade bensintanken sugits ihop av undertryck ? nåt tryck ialf.. så den hade blivit mindre (förra ägaren hade fel tanklock på den)  , kan det vara nåt sånt?

Löste det ialf med tryckluft och blåste ut den igen! rekommenderar dock inte detta, då det kan smälla! big_smile

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
julle_j
27 oktober 2006 · 66 Inlägg

Darkie skrev:
På min gamle merca 190:a så hade bensintanken sugits ihop av undertryck ? nåt tryck ialf.. så den hade blivit mindre (förra ägaren hade fel tanklock på den)  , kan det vara nåt sånt?

Löste det ialf med tryckluft och blåste ut den igen! rekommenderar dock inte detta, då det kan smälla! big_smile

Det kan kanske stämma. För det är inget orginalt tanklock på bilen. Men däremot så har jag aldrig märkt att det pyser när jag öppnar locket.. Men den kanske redan är ihopbucklad å de kansek inte blir så mkt undertryck längre..

MalZonCossie
27 oktober 2006 · 121 Inlägg

Har typ samma problem på min cossi, de sista 20-30 literna får man inte upp. Mätaren stannar strax neranför ahlv tank å tankar man fullt får man aldrig i mer än 35l. Avluftningen sa förra ägaren, låter som det skulle vara det..

MVH Jonas

Ford Sierra RS COSWORTH 4x4 "Bästa Tuningcar 2015" (1991)
Darkie dARKiE
27 oktober 2006 · 5 031 Inlägg

julle_j skrev:

Darkie skrev:
På min gamle merca 190:a så hade bensintanken sugits ihop av undertryck ? nåt tryck ialf.. så den hade blivit mindre (förra ägaren hade fel tanklock på den)  , kan det vara nåt sånt?

Löste det ialf med tryckluft och blåste ut den igen! rekommenderar dock inte detta, då det kan smälla! big_smile

Det kan kanske stämma. För det är inget orginalt tanklock på bilen. Men däremot så har jag aldrig märkt att det pyser när jag öppnar locket.. Men den kanske redan är ihopbucklad å de kansek inte blir så mkt undertryck längre..

då kan det vara det! det pös inte heller efter ett tag då allt tryck kommit ur!

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
volvo142i
19 februari 2007 · 7 Inlägg

Har också hört att det kan suga tanken till skit åtminstone med en mekanisk bränslepump (med elpump tror ja knappast det kan vara orsaken)

NFC_racing
20 februari 2007 · 14 Inlägg

Du får nog helt enkelt riva ner den där tanken så vi får se vad det var....mycket skit eller att det blivit fel på pumpen....fel på mätaren...
Många vill nog veta....
Kan inte säga nåt....vet inte hur en tank på golf ser ut....

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang