Glapp i växellådan volvo 940 gl???

volvo_forever
20 februari 2007 · 68 Inlägg

Hej! Jag undrar om det är någon som vet vad det kan vara om det är glapp i växellådan och trögt att få i 1:an och 2:an??? Det är typ i spakstället i själva spaken det är glapp???????

Senast redigerat av volvo_forever (20 februari 2007)

Säger bara en sak det ska va VOLVO!
Volvo 940 "Volvo 945 Turbo" (1997)
262turbo
20 februari 2007 · 1 004 Inlägg

hur menar du med glapp? är det i lådan eller i spakstället? skulle tro att det är bussningarna i stället.. kostar några tjugor på volvo... byt dom så är det som nytt igen smile mvh jimmy

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"
twin_cam Smålänning
20 februari 2007 · 7 877 Inlägg

1: Finns det olja i lådan
2: Kolla det som 262turbo tipsade om

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Gattin_T5
21 februari 2007 · 23 Inlägg

volvo_forever skrev:
Hej! Jag undrar om det är någon som vet vad det kan vara om det är glapp i växellådan och trögt att få i 1:an och 2:an??? Det är typ i spakstället i själva spaken det är glapp???????

Kan vara så att under bilen där spaken blir länkad till V-lådan så sitter det 2 vita plast brickor med en gummipackning som börjar bli utslitna.. Hade typ samma problem på min gammla 740 med M47 lådan..Jätte lätt att byta om det är det.. Bara till att lägga i 5:an och hissa upp bilen på högersida och krypa under och ta fram en insektnyckel och byta tar 10min... och kostar ca 60:- på Volvo lycka till smile

Growe Fri fart för ett fritt folk!
22 februari 2007 · 13 749 Inlägg

oftast räcker det med att flytta backspärren en liten bit åt sidan så fungerar det
men det bästa är att köpa nya bussningar till spaken blir en bra mycket skönare låda efteråt

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang