850 - Dåligt laddtryck

_Rudde_
9 april 2012 · 13 Inlägg

Jo de va till och från. Men oftas så märkte man det inte. Tar du bort kåpan för "gasrullen" så ser du ju slangen. Så då är de ju bara klämma lite på den så ser du om den är trasig.

AxL0n
9 april 2012 · 106 Inlägg

Är det den slangen som går in i tryckröret?, den som sitter undertill vill säga till "gasrullen"?

Volvo V70 D5 Summum "Familjeräcer" (2015)
Subaru Wrx sti "Daily" (2004)
_Rudde_
9 april 2012 · 13 Inlägg

Jo men visst. Den brukar spricka när man chipar dom.

AxL0n
9 april 2012 · 106 Inlägg

Okej, kan kanske stämma. för jag fick brorsans gamla då jag var tvungen att ta hans tryckrör då jag bytte till överliggande rör, så fick koppla om lite.. men ska undersöka detta smile så återkommer ja!

Volvo V70 D5 Summum "Familjeräcer" (2015)
Subaru Wrx sti "Daily" (2004)
AxL0n
9 april 2012 · 106 Inlägg

Så där! tack för alla tips och allt sådant ni som medverkade..
jag blev så förbannad så jag har stött i regn å blött å bytt tillbaka till original tryckrör istället för överliggande, nu är laddet tillbaka på normalt igen, ca 1.0-1.1 ladd!.. så nu är jag nöjd för stunden!


tack ännu en gång!

Subaru Wrx sti "Daily" (2004)
Volvo V70 D5 Summum "Familjeräcer" (2015)
nesum
9 april 2012 · 695 Inlägg

AxL0n skrev:
Så där! tack för alla tips och allt sådant ni som medverkade..
jag blev så förbannad så jag har stött i regn å blött å bytt tillbaka till original tryckrör istället för överliggande, nu är laddet tillbaka på normalt igen, ca 1.0-1.1 ladd!.. så nu är jag nöjd för stunden!


tack ännu en gång!

Roligt att höra, undrar dock vad som var galet....

Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance
AxL0n
9 april 2012 · 106 Inlägg

Joo jag med, vi har nu testat överliggande å det på våran "lekbil" Automat, samma problem där.. men det är mycket lättare att hitta felet på den, då jag har min dagligen hehe smile

Så vi får ta nya tag imorgon å försöka felsöka skiten, då automaten går riktigt kasst nu med överliggande, så troligen nån slang som är sprucken, då det är plastslangar, värdelöst.. ;/

Volvo V70 D5 Summum "Familjeräcer" (2015)
Subaru Wrx sti "Daily" (2004)
nesum
9 april 2012 · 695 Inlägg

AxL0n skrev:
Joo jag med, vi har nu testat överliggande å det på våran "lekbil" Automat, samma problem där.. men det är mycket lättare att hitta felet på den, då jag har min dagligen hehe smile

Så vi får ta nya tag imorgon å försöka felsöka skiten, då automaten går riktigt kasst nu med överliggande, så troligen nån slang som är sprucken, då det är plastslangar, värdelöst.. ;/

Okej, glöm inte att meddela hur de gick sen bara...big_smile

Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang