940 turbo ltt tvärdör efter på drag!

Min0lta
10 april 2012 · 441 Inlägg

bytade lite vaccum slangar häromdan, sen så när jag skulle i väg på en träff, så började den tappa laddtryck, från 04 till 02 och vid på dra och sen när jag släpper gasen! så bara tvär dör den, så får jag starta den igen! och köra och då hör jag att den dumpa ut trycker igenom filtret "turbo surge"..

Så då undrar jag om det är dumpventilen som faila något enormt eller vad kan det vara ?

Honda civic "Jane" (1996)
Mickius
10 april 2012 · 4 670 Inlägg

Är allt tätt?

Min0lta
10 april 2012 · 441 Inlägg

mickius skrev:
Är allt tätt?

vaccum slangar dem är täta

Honda civic "Jane" (1996)
Iveskold17
10 april 2012 · 142 Inlägg

kolla din intercooler, när min intercooler sprack så gjorde den precis så.

27-an
Volvo 945 (1996)
Min0lta
10 april 2012 · 441 Inlägg

Iveskold17 skrev:
kolla din intercooler, när min intercooler sprack så gjorde den precis så.

Okej får ta och kolla den

Honda civic "Jane" (1996)
VOLVO_PENTA_RAGGARE Hemmapul AB
11 april 2012 · 195 Inlägg

mm kolla intercoolern med startgas typ. och en annan tanke jag kom på. slangarna e inte för "tunna" så dom suger ihopsig. bara en tanke

Jag Gasar Tills Det Rasar!!!
Volvo 244 "Snowman" (1982)
Volvo 945 Turbo "Smokey" (1993)
Min0lta
12 april 2012 · 441 Inlägg

VOLVO_PENTA_RAGGARE skrev:
mm kolla intercoolern med startgas typ. och en annan tanke jag kom på. slangarna e inte för "tunna" så dom suger ihopsig. bara en tanke

har kollat med startgas det är tätt smile

Och det började efter dumpen faila ;( så det vara vara att den släpper ut trycket så inte lmm registrera nya luften tro ?

Honda civic "Jane" (1996)
Mack Forum- och sitemoderator
12 april 2012 · 26 133 Inlägg

Min0lta skrev:

VOLVO_PENTA_RAGGARE skrev:
mm kolla intercoolern med startgas typ. och en annan tanke jag kom på. slangarna e inte för "tunna" så dom suger ihopsig. bara en tanke

har kollat med startgas det är tätt smile

Och det började efter dumpen faila ;( så det vara vara att den släpper ut trycket så inte lmm registrera nya luften tro ?

Mycket möjligt.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Min0lta
12 april 2012 · 441 Inlägg

Mack skrev:

Min0lta skrev:

VOLVO_PENTA_RAGGARE skrev:
mm kolla intercoolern med startgas typ. och en annan tanke jag kom på. slangarna e inte för "tunna" så dom suger ihopsig. bara en tanke

har kollat med startgas det är tätt smile

Och det började efter dumpen faila ;( så det vara vara att den släpper ut trycket så inte lmm registrera nya luften tro ?

Mycket möjligt.

okeej ! ja jag hoppas det är det bara, fick tag på en annan dump i dag! så ska prova den i moron.. för den gjorde inte så förra veckan !

Honda civic "Jane" (1996)
Iveskold17
12 april 2012 · 142 Inlägg

om din vevhusventilation är igensatt så stutsar luften i systemet så kallat, då går luften in i lmm igen och då registrerar den att motorn får luft, men luften går ut i luftfiltret, min gjorde så när min var igensatt, prova att koppla ur kontakten till tomgångsmotorn och se om den har tomgång, kommer isåfall vara lite högre i varvtal men du har en tomgång.

27-an
Volvo 945 (1996)
Min0lta
12 april 2012 · 441 Inlägg

Iveskold17 skrev:
om din vevhusventilation är igensatt så stutsar luften i systemet så kallat, då går luften in i lmm igen och då registrerar den att motorn får luft, men luften går ut i luftfiltret, min gjorde så när min var igensatt, prova att koppla ur kontakten till tomgångsmotorn och se om den har tomgång, kommer isåfall vara lite högre i varvtal men du har en tomgång.

okej ? aldrig varit med om, men det började hända för någon dag sen, och min bror hade samma problem med sin 940 "polis" turbo och då bytade vi dump på  hans sen slutade den krångla, han hade exakt samma problem som jag har nu! så det återstår och se i moron om det blir bättre smile

Honda civic "Jane" (1996)
Iveskold17
12 april 2012 · 142 Inlägg

Min0lta skrev:

Iveskold17 skrev:
om din vevhusventilation är igensatt så stutsar luften i systemet så kallat, då går luften in i lmm igen och då registrerar den att motorn får luft, men luften går ut i luftfiltret, min gjorde så när min var igensatt, prova att koppla ur kontakten till tomgångsmotorn och se om den har tomgång, kommer isåfall vara lite högre i varvtal men du har en tomgång.

okej ? aldrig varit med om, men det började hända för någon dag sen, och min bror hade samma problem med sin 940 "polis" turbo och då bytade vi dump på  hans sen slutade den krångla, han hade exakt samma problem som jag har nu! så det återstår och se i moron om det blir bättre smile

kan ju hoppas att det är dumpen då ju smile

27-an
Volvo 945 (1996)
Min0lta
12 april 2012 · 441 Inlägg

Iveskold17 skrev:

Min0lta skrev:

Iveskold17 skrev:
om din vevhusventilation är igensatt så stutsar luften i systemet så kallat, då går luften in i lmm igen och då registrerar den att motorn får luft, men luften går ut i luftfiltret, min gjorde så när min var igensatt, prova att koppla ur kontakten till tomgångsmotorn och se om den har tomgång, kommer isåfall vara lite högre i varvtal men du har en tomgång.

okej ? aldrig varit med om, men det började hända för någon dag sen, och min bror hade samma problem med sin 940 "polis" turbo och då bytade vi dump på  hans sen slutade den krångla, han hade exakt samma problem som jag har nu! så det återstår och se i moron om det blir bättre smile

kan ju hoppas att det är dumpen då ju smile

yes det hoppas jag med : )

Honda civic "Jane" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang