Hur är Nissan 200sx S14 som vardagsbil?

baluba
4 maj 2012 · 187 Inlägg

Är lite sugen på en S14 men hade tänkt ha den som vardagsbil, som tex åka till jobbet , åka iväg med polarna och fiska osv. Är det en bil som passar som "allround" eller är det mer drift och racebil?

Vad tycker ni smile?

Senast redigerat av baluba (4 maj 2012)

aspaak
4 maj 2012 · 1 Inlägg

Inga problem. I originalskick är det en jättetrevlig bruksbil. Den måste ju trimmas rätt hårt för att bli race/driftbil. Helt ok att lasta i för övrigt.

D_Jag
4 maj 2012 · 77 Inlägg

Jag kör min S14 varje dag, till och från jobb, till affären, eller bara ut och busa lite...
Men min är lite för låg för vissa vägar, men det får man ju räkna med.

Min är trimmad med Japtuning steg3 och drar ca 1-1,1 liter milen.. smile Hade du tänkt dig en standard bil, eller ska det trimmas och byggas om??

MVH Henric

Dont take life to serious, You never get out of it alive
baluba
4 maj 2012 · 187 Inlägg

D_Jag skrev:
Jag kör min S14 varje dag, till och från jobb, till affären, eller bara ut och busa lite...
Men min är lite för låg för vissa vägar, men det får man ju räkna med.

Min är trimmad med Japtuning steg3 och drar ca 1-1,1 liter milen.. smile Hade du tänkt dig en standard bil, eller ska det trimmas och byggas om??

MVH Henric

Det låter bra smile nä jag hade tänkt köra orginal, mest för att jag vill att det ska hålla så länge som möjligt,

Hur är dom i baksätet, får det plats 2-3 st som är runt 180 långa eller blir det väldigt trångt ?smile

D_Jag
4 maj 2012 · 77 Inlägg

Okej, då är jag med.. smile

Baksätet... Nja du, är du 150 cm lång kanske du får plats....wink
Ärligt talat, det är ett baksäte i bilen men jag lägger jackan där.. det är vad som fungerar. Min bil är till och med reggad för 1 passagerare..

Gör som så att du åker och kollar på en och provkör den. Prova att sitta i baksätet, kolla om den är reggad för 1 eller 3 passagerare också..

MVH Henric

Dont take life to serious, You never get out of it alive
baluba
4 maj 2012 · 187 Inlägg

D_Jag skrev:
Okej, då är jag med.. smile

Baksätet... Nja du, är du 150 cm lång kanske du får plats....wink
Ärligt talat, det är ett baksäte i bilen men jag lägger jackan där.. det är vad som fungerar. Min bil är till och med reggad för 1 passagerare..

Gör som så att du åker och kollar på en och provkör den. Prova att sitta i baksätet, kolla om den är reggad för 1 eller 3 passagerare också..

MVH Henric

aha hehe är det så illa. men det kanske är värt det ändå smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang