Innan vi fortsätter kasta sten i glashus kan vi meddela att det var ganska tydligt att det förekom "kompisröster" på de flesta bilarna som ställde ut, så tyvärr är ingen sämre en någon annan.
Kan väll säga så att det skillde 2 röster mellan 1:an och 2:an i Peoples Choice och jag vet att 2:an inte hade många vänner där uten att många besökare tyckte hans bil var den snyggaste på utställningen, (det var en VW Bubbla)
Vi skall som sagt försöka komma på en lösning med röstningen, jag tror dock inte att en jury blir så mycket bättre, för då kommer aldrig en "Normal" stylad eller fräcsh bil väljas ut och detta säger jag av egen erfarenhet då flera av de utställningar jag varit på vunnits av samma bil i exakt samma utförande.
Jag håller givetvis med om att röstningen måste bli bättre men frågan är hur man skall göra?
Biltema hade först en tanke på att enbart dem som handlade något skulle få röst sedlar, men detta kände vi att det inte var hållbart då flera besökare enbart var där för att titta på bilarna så "varför skulle dem handla något"?
Om någon eller några har en bra lösning på hur man skall få bort detta bekymmer hör gärna av er till mig marcus.tell@unknownorebro.se eller berätta det för oss direkt i denna tråd.