4223
Sök

Däcken bak tar i efter sänkning MK1 caddy -85

69 Inlägg
23 maj 2012
Trådstartare
Hej alla som åker lågt !
jag har ett litet problem som måste lösas och kanske nån vänlig själ har ett bra tips eller 2 !
Har nyligen monterat coils fram och lite kortare+hårdare dämpare bak men nu är ju caddyn lite för hög bak
och sänka mer bak blir rent omöjligt då däcken redan tar i skärmarna (fram mot stenskottsskyddet så att säga) men alltså inte på ovansidan eller bakre delen av skärmarna ? måste jag göra nya hål till bladfjädringen och flytta hela bakaxeln en bit bakåt? eller finns det nån lättare lösning ? åker på 15" brobet just nu med rätt låg profil..

Kom med tips och trix för att jag ska kunna hitta en bra men endå enkel lösning på detta.
mvh / Trinket

finns bilder på caddyn här på min garaget sida ( Trinket )

69 Inlägg
23 maj 2012
Trådstartare
DeeJay_R skrev:
Kapa ur skärmarna wink

Ehh.. nä!

Märkestekniker
289 Inlägg
69 Inlägg
23 maj 2012
Trådstartare
DeeJay_R skrev:
Äre inte ba å skjuta axeln längre bak på bladen då?

jo men då måste jag centrera in bakaxeln rakt och göra nya hål i bladen + svetsa om infästningen till fjädringen bak då de hamnar i fel vinkel som det ser ut ..

Men riktar du in bakaxeln rakt så kan jag göra resten smile wink

Märkestekniker
289 Inlägg
23 maj 2012
Kan ju inte va så svårt:) mät mellan två fasta punkter,tex de tidigare hålen så den ligger lika långt bak på varje sida:)

69 Inlägg
23 maj 2012
Trådstartare
jo sant sant , men  måste även stämma med fästena till dämpningen tongue ska kika på det där mot helgen ^^

Sök