4787
Sök

Laddtryck 0.5-0.7 bar Saab900ng !!!!!

658 Inlägg
22 maj 2012
Trådstartare
Har en Saab 900ng turbo och jag har nyss fått dit min laddtrycksmätare, och jag har tyckte den kännts slö ut ända sen jag köpte den o att en originalbox går bättre. Tycker den vibrerar nästan lite när man gasar på från låga varv, går lite hårt durrande liksom blir det i gången. Inget ryckande eller så utan går rent o fint annars. Men testade o jag kom som mest upp i 0.7 bar när jag gasade men inte mer mest slutar den ladda vid 0.5. Och jag har steg1 från speedparts enligt vad som står på boxen. Även om jag kikar på APC mätarn så kommer jag inte in på röd markering alls.

658 Inlägg
23 maj 2012
Trådstartare
jadu svårt o förklara men det är lite småvibrationer eller ja hård gång som känns som små vibrationer känns ju mycket när man ger full gas men bara kort stund för att sen kännas bra när man kommit opp i lite varv. Men lite så även vid normaldrar lätt o sakta upp men bara på 1 och 2ans växel.... I o för sig vet jag ju inte om det har nåt med detta o göra kan ju va nåt annat obalans kanske....
Senast redigerat av Fear38 (23 maj 2012)

658 Inlägg
24 maj 2012
Trådstartare
Kan felkod från lambdan göra så min motor går ner o grundladd? Alltså felkoden har jag haft förut men åtgärdat det problemet och den ligger nog kvar tror jag då jag bara lyft batterikabeln en stund för o släcka check engine lampan. Kan det vara så enkelt?

5 710 Inlägg
25 maj 2012
Fear38 skrev:
Kan felkod från lambdan göra så min motor går ner o grundladd? Alltså felkoden har jag haft förut men åtgärdat det problemet och den ligger nog kvar tror jag då jag bara lyft batterikabeln en stund för o släcka check engine lampan. Kan det vara så enkelt?

Det är inte speciellt troligt.
Det vanliga vid laddtrycksproblem på din bilmodell är:
• Nya stift av rätt sort.
• Testa en annan DI-kasett
• Testa en annan magnetventil

MVH Jonas
..............

658 Inlägg
25 maj 2012
Trådstartare
jonTe skrev:
Fear38 skrev:

Det är inte speciellt troligt.
Det vanliga vid laddtrycksproblem på din bilmodell är:
• Nya stift av rätt sort.
• Testa en annan DI-kasett
• Testa en annan magnetventil

Jasså så det kan vara tändkasetten oxå? Kanske skall testa en har en kompis som har en....
Ja rätt stift är det på den, dom e bytta av förre ägaren, men det var längesen men dom har inte gått så länge. Får ta en sak i taget får ta magnetventil sen....

5 710 Inlägg
25 maj 2012
O ja....din motor mäter efter spikningar via tändkasetten.
Funkar den inte som den skall kan du få felaktigt laddtryck.

MVH Jonas
..............

658 Inlägg
25 maj 2012
Trådstartare
jonTe skrev:
O ja....din motor mäter efter spikningar via tändkasetten.
Funkar den inte som den skall kan du få felaktigt laddtryck.

Oki tackar för det, då skall jag ta bort felkoderna först idag sen låna tändkasetten men har oxå en lånestyrbox som jag skall testa köra med får vi se.

Sök