2990
Sök

Takvinge v70/855?

133 Inlägg
11 oktober 2005
Trådstartare
halloj, undrar hur takvingen sitter fast på gamla v70 modellen/855..?

MVH Erik

Nightmare racing
165 Inlägg
11 oktober 2005
sitter met dubbelhäftande tape och skruvad med klämfästeni varge ända

Alltid retar det nån,
och just nu retar det dig.......

133 Inlägg
11 oktober 2005
Trådstartare
tackar man tackar!

Veni Vidi Vici
126 Inlägg
11 oktober 2005
Eftermontering sker med primer och lim..

Reservdelstekniker Audi/VW/Skoda
www.olofericson.se

133 Inlägg
11 oktober 2005
Trådstartare
Vad för primer samt lim ska man köra med? mvh erik

justen skrev:
Eftermontering sker med primer och lim..

13 Inlägg
12 oktober 2005
Primer och lim?? Behövs ej! Vingen skruvas fast med vinkeljärn i bakluckans gångjärn. Om vingen har integrerat b-ljus och om du har en 855 klammas kablaget fast i gångjärn och dras innanför paneler till befintlig kontakt för centrum b-ljus. Ta bort denna kontakt och skarva på den nya. Det gamla b-ljuset plockas bort och ny plastkåpa införskaffas på BILIA för c.a 100 spänn. Du måste även byta glödtrådsvakt för att slippa få indikation om trasig lampa varje gång du bromsar (ca 700 spänn...).

Lycka till!

133 Inlägg
12 oktober 2005
Trådstartare
Tackar för svaret, men det hjälper då inte mig direct. Jag ska sätta vingen på min 740. Då är frågan vad för primer och lim?

MVH erik

benand skrev:
Primer och lim?? Behövs ej! Vingen skruvas fast med vinkeljärn i bakluckans gångjärn. Om vingen har integrerat b-ljus och om du har en 855 klammas kablaget fast i gångjärn och dras innanför paneler till befintlig kontakt för centrum b-ljus. Ta bort denna kontakt och skarva på den nya. Det gamla b-ljuset plockas bort och ny plastkåpa införskaffas på BILIA för c.a 100 spänn. Du måste även byta glödtrådsvakt för att slippa få indikation om trasig lampa varje gång du bromsar (ca 700 spänn...).

Lycka till!

4 824 Inlägg
13 oktober 2005
PL400 eller liknande.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Sök