Volvo 740 GLE -88 "Bloody Mary"

MrJansson92
10 juni 2012 · 536 Inlägg

liten update då, har vart lite segt med dom ett tag nu tyvärr men är ju studenten nu till veckan och annat som kommer ivägen, menmen tongue

Bilen går iaf hur bra som helst, har kört ca 80 mil med den nu sen vi fick igång den och det går super big_smile är ju bara det med handbromsen som ska fixas så får jag får tag på en ny vaier tongue

Va ute och lekte lite igår så tjejen fick filma lite åt mig roll är inget mästervärk men kul som fan äre att köra big_smile det sladdar mer i verkligheten än i klippet också kan jag påpeka wink

Här kommer klippet smile

[video]http://www.garaget.org/video/123389[/video]

Det var allt för idag smile får se när nästa update blir tongue

hare gött, Hejsvejs! cool

Toyota Auris Touring Sports Hybrid "Miljöpartietsstödfordon" (2015)
MrJansson92
13 juni 2012 · 536 Inlägg

Update! smile

är rätt gött taggad nu inför studenten i morrn big_smile inte vart mycket grejjande med bilen nu då det är fullt upp med annat tongue men idag kanske man kan säga att det blev lite grejjande med bilen, dock inget lagande eller så utan blev studentpimpning wink inte fått tag på nån bil att åka i efter jag sprungit ut och blir inget flak så då får man fixa sitt egna studentåk wink och att få åka i en fin 740 som min äre inte många som får wink hehehe

här kommer en bild på hur det blev, ska bara i med lite blommor också tongue

fram tongue
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/550843_3460134376791_1971559604_n.jpg

bak smile ser lite fail ut bara, typ som jag slängt en hög ris på bakluckan bara men ser lite bättre ut irl och kommer bli bättre med blommor smile
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/251818_3460135336815_2049876078_n.jpg

kommer bli grymt kul i morrn och längtar som fan big_smile

aja, det var allt för denna gång, hare gött, Hejsvejs! cool

Toyota Auris Touring Sports Hybrid "Miljöpartietsstödfordon" (2015)
Nisse_R Maskinförare
13 juni 2012 · 287 Inlägg

Hehe ja visst går det att åka 740 på studenten. Själv åkte vi skogsmaskin. smile Fast det är ju 7 år sedan. Fan va tiden går.

MrJansson92
13 juni 2012 · 536 Inlägg

Nisse_R skrev:
Hehe ja visst går det att åka 740 på studenten. Själv åkte vi skogsmaskin. smile Fast det är ju 7 år sedan. Fan va tiden går.

haha, jo det går att tongue hoppas dock nån kan köra så jag slipper köra själv lol
åhfan, ja det funkar ju också tongue jo den går sjukt fort tongue

Toyota Auris Touring Sports Hybrid "Miljöpartietsstödfordon" (2015)
MrJansson92
19 juni 2012 · 536 Inlägg

Update! smile

detta kan bli den sista updaten på bilen, har lagt ut den på blocket nu så hoppas på att få den såld så jag kan skaffa en annan bil smile

här är annonsen för er som vill kolla smile
http://www.blocket.se/varmland/Volvo_74 … 0.htm?ma=1

det var allt, kommer nog en update till när den är såld eller så smile

hare gött, Hejsvejs! cool

Toyota Auris Touring Sports Hybrid "Miljöpartietsstödfordon" (2015)
emil_92
19 juni 2012 · 460 Inlägg

var ju synd du säljer den! gött projekt... smile ska du inte ta o besiktiga den innan så du får lite mer cash?!

MrJansson92
19 juni 2012 · 536 Inlägg

emil_92 skrev:
var ju synd du säljer den! gött projekt... smile ska du inte ta o besiktiga den innan så du får lite mer cash?!

jo är lite synd hmm va ett roligt projekt men får hoppas nästa kan bli roligare, har ett på g så man får se vad som händer wink hade tänkt det men kan inte fixa handbromsen så säljer den som den är, kollade på det idag, skruvade isär och satte ihop igen och kollade sprängskiss och allt men vette fan vad felet är, den ä max spänd men tar nada ändå hmm

Toyota Auris Touring Sports Hybrid "Miljöpartietsstödfordon" (2015)
emil_92
19 juni 2012 · 460 Inlägg

finns de nått roligare än 740? wink haahha va känner du för istället då? smile

ok klurigt! du har alltså tatt dän skivan o tittat på mekanismen? dränkte du den i rostlösare? de kan ju lätt kärva!

MrJansson92
19 juni 2012 · 536 Inlägg

emil_92 skrev:
finns de nått roligare än 740? wink haahha va känner du för istället då? smile

ok klurigt! du har alltså tatt dän skivan o tittat på mekanismen? dränkte du den i rostlösare? de kan ju lätt kärva!

haha, jo 740 är förjävla kul lol är skit kul näre regnat och köra i rondeller, behöver inte ens gasa för att få ut bakänden lol

jupp, dagit bort skivan och demonterade allt och ihop med det igen, allt är nybytt bak så kärvar Göre inte iaf hmm har provat att tvätta allt också men hjälper inte hmm får va som det är nu, säljer den ändå tongue har vart och kikat på en röd golf 2a, jävligt fräsch, 89a, 16xxx mil, helt rostfri, servad på lecab till 12500 mil därefter på andra verktäder, jävligt mycket bytt och så gott som varenda kvitta och besprotokoll finns kvar, enda 2an är på en trasig blinkers tongue den har dock stått ett tag men i garage senaste året och en före detta mekaniker som äger den så han har fixat lite och ska fixa det som är kvar innan bes åt mig om jag köper den så ska nog inte vara nått problem tongue sen blire en polering då den just nu är mer rosa än röd lol och coils, fjäderbensstag fram och bak och typ 13", 14" eller 15" fälgar med lagom strech så jävlar big_smile

Toyota Auris Touring Sports Hybrid "Miljöpartietsstödfordon" (2015)
emil_92
19 juni 2012 · 460 Inlägg

740 e as nice wink

haha tja de lät ju riktigt fint!!! smile hade personligen kört på 740 men e du nöjd så blir de ju perfekt wink

MrJansson92
20 juni 2012 · 536 Inlägg

emil_92 skrev:
740 e as nice wink

haha tja de lät ju riktigt fint!!! smile hade personligen kört på 740 men e du nöjd så blir de ju perfekt wink

jo, jag vill väldigt gärna ha kvar den men är ju det där med handbromsen och sen kostar den en hel del att äga, skatten på 1822 och så står den på mig och billigaste försäkringen vi hitta kostar drygt 5300 i trafikförsäkring på ett år och sen drar den ju en del också så ah, får bli nytt smile

Toyota Auris Touring Sports Hybrid "Miljöpartietsstödfordon" (2015)
emil_92
20 juni 2012 · 460 Inlägg

MrJansson92 skrev:

emil_92 skrev:
740 e as nice wink

haha tja de lät ju riktigt fint!!! smile hade personligen kört på 740 men e du nöjd så blir de ju perfekt wink

jo, jag vill väldigt gärna ha kvar den men är ju det där med handbromsen och sen kostar den en hel del att äga, skatten på 1822 och så står den på mig och billigaste försäkringen vi hitta kostar drygt 5300 i trafikförsäkring på ett år och sen drar den ju en del också så ah, får bli nytt smile

tja de e ju svårta att jämföra.. nya "billigga" bilar kan ju få svindyra fel o så.. tror 740 e en väldigt billig bil med allt ihopräknat! smile men en välskött mk2a kan ju va mycket billigare för dig! så de blir nog kalas !

projekttråd på den antar ja? smile

MrJansson92
20 juni 2012 · 536 Inlägg

emil_92 skrev:

MrJansson92 skrev:

emil_92 skrev:
740 e as nice wink

haha tja de lät ju riktigt fint!!! smile hade personligen kört på 740 men e du nöjd så blir de ju perfekt wink

jo, jag vill väldigt gärna ha kvar den men är ju det där med handbromsen och sen kostar den en hel del att äga, skatten på 1822 och så står den på mig och billigaste försäkringen vi hitta kostar drygt 5300 i trafikförsäkring på ett år och sen drar den ju en del också så ah, får bli nytt smile

tja de e ju svårta att jämföra.. nya "billigga" bilar kan ju få svindyra fel o så.. tror 740 e en väldigt billig bil med allt ihopräknat! smile men en välskött mk2a kan ju va mycket billigare för dig! så de blir nog kalas !

projekttråd på den antar ja? smile

jo det är ju sant tongue jo det kan den ju bli tongue
hehe, ja vem vet men det kan det nog mycket väl bli wink

Toyota Auris Touring Sports Hybrid "Miljöpartietsstödfordon" (2015)
emil_92
20 juni 2012 · 460 Inlägg

hoppas på tråd! smile

Förövrigt e de ju himla kul att byta bil så kör på! smile

MrJansson92
21 juni 2012 · 536 Inlägg

emil_92 skrev:
hoppas på tråd! smile

Förövrigt e de ju himla kul att byta bil så kör på! smile

vi får se vad som händer wink
jo det är rätt kul, jag vill dock ha en bil jag kan ha kvar så jag kan lägga ner pengar på den och göra om den och sånt tongue känns ovärt att göra det om man säljer den fort, gjorde ju iofs det med 740 men fick den billigt så visste att jag skulle gå med vinst på den tongue

Toyota Auris Touring Sports Hybrid "Miljöpartietsstödfordon" (2015)
MrJansson92
21 juni 2012 · 536 Inlägg

ja, då blir det en sista update av tråden då smile

Idag såldes 740, den kommer nu rulla i Arvika så ni som bor där får hålla koll på den wink hehehe

så detta blir min sista update smile

ni får ha det gött så får vi se om det blir nån ny tråd på nästa bil framöver wink

Hejsvejs! cool

Toyota Auris Touring Sports Hybrid "Miljöpartietsstödfordon" (2015)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang