Angående: Gatebil satsar hårt på "nya" Mantorp Park 15-17 Juni!!!

fluppidupp ...
20 juni 2012 · 757 Inlägg

Är det inte lättare att bara ignorera vad Mannenmyten skriver då han i varje tråd kommer med konstiga argument tongue han har ju inte ens en egen bil med puts upplagd här tongue

Mannenmyten: Jag kan säga direkt att det finns INGEN driftingbil som har kanonputs förutom fabriksteam när deras bilar är helt nybyggda. Blacksmoke-mercan kan ha skrapat hela sidan men ska kunna delta i driftingeventet då det inte påverkar bilens prestanda och säkerhet i sig. anledningen varför dom skrev rena och fina bilar har lite att göra med att dom vill få bort alla rostiga pilsnerhäckar från att köra på banan och leva rövare. priserna på en frontspoiler kan du heller inte direkt jämföra med en till en gammal rostig volvo 944 och en nissan 350z heller därav att dom stripar bara ihop skiten för att kunna köra eventet. och fixar det när den anses vara helt slut.

Anton-DekorTeknik
20 juni 2012 · 964 Inlägg

Jimmylainen skrev:

Antonicracing skrev:

Jimmylainen skrev:

Du behöver inte skriva långa uppsatser varje gång du skriver ett inlägg.

Förövrigt är priserna alldeles för höga. Priset som är idag är inte värt med vad som finns på området och det blir färre personer som åker dit efter varje år, tycker det har minskat mycket.

Hur många har det minskat med varje år då?
Antar att du sitter med några uppgifter.

Gör mera folk att det blir ett bättre event?
Eller menar du mera bilar?

Snyggt försök att verka så dryg som möjligt.

Uppgifter? Nej. Jag baserar mig själv som källa att det har blivit sämre år efter år och mindre folk samt bilar.

Förövrigt kommer jag inte åka på dessa fyllefester något mera. Är nästan roligare att gå runt på en parkering och spana bilar än att möta dessa nötter som super som om det vore deras första fylla.

Det jag menar är att detta är en objektiv åsikt inget du igentligen vet.
Därför undrar jag om du har några siffror så du vet att det stämmer.


Fyllan håller jag verkligen med om men säger du att priset ska ner så kommer ju den öka markant.
Tyvärr är det mycket sådant på träffar med tyvärr.

Söker ni dekaler eller material till bilmässor?
Gå in på DEKORTEKNIK.COM
Eller följ oss på Facebook:
Gå in och gilla!
Anton-DekorTeknik
20 juni 2012 · 964 Inlägg

Rätt roligt att inget igentligen bryr sig om den eventuella våldtäkten på ett barn som hände på Gatebil.

Söker ni dekaler eller material till bilmässor?
Gå in på DEKORTEKNIK.COM
Eller följ oss på Facebook:
Gå in och gilla!
Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
20 juni 2012 · 4 418 Inlägg

Antonicracing skrev:
Rätt roligt att inget igentligen bryr sig om den eventuella våldtäkten på ett barn som hände på Gatebil.

Du sa det själv. Eventuella...

Anton-DekorTeknik
20 juni 2012 · 964 Inlägg

Jill skrev:

Antonicracing skrev:
Rätt roligt att inget igentligen bryr sig om den eventuella våldtäkten på ett barn som hände på Gatebil.

Du sa det själv. Eventuella...

Fast personligen tycker jag detta är rätt allvarligt helst på ett motorevent!
Med eventuellt menar jag att dom inte är dömda eller bevis är framlagda men
det förstår du säkert av artikeln.

Söker ni dekaler eller material till bilmässor?
Gå in på DEKORTEKNIK.COM
Eller följ oss på Facebook:
Gå in och gilla!
Dirtymike
20 juni 2012 · 1 532 Inlägg

Antonicracing skrev:

Jill skrev:

Antonicracing skrev:
Rätt roligt att inget igentligen bryr sig om den eventuella våldtäkten på ett barn som hände på Gatebil.

Du sa det själv. Eventuella...

Fast personligen tycker jag detta är rätt allvarligt helst på ett motorevent!
Med eventuellt menar jag att dom inte är dömda eller bevis är framlagda men
det förstår du säkert av artikeln.

Sånt händer varje dag, utan att va dum i huvet.
Sen tycker jag det är förjävligt att det händer.
Jag själv skulle aldrig låta mitt barn åka själv utan nån med lite ansvar är med eller jag själv som förälder är med.

Jeep J20 (1978)
malaguti_fabbe Exporterad Colombian
20 juni 2012 · 812 Inlägg

Jag såg bara Mercan stå i depån, den körde nog iväg, men kom inte hela varvet?

Ang våldtäkten, kan det inte vart en 14-åring som gick iväg med killarna?

Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
20 juni 2012 · 4 418 Inlägg

Antonicracing skrev:

Jill skrev:

Antonicracing skrev:
Rätt roligt att inget igentligen bryr sig om den eventuella våldtäkten på ett barn som hände på Gatebil.

Du sa det själv. Eventuella...

Fast personligen tycker jag detta är rätt allvarligt helst på ett motorevent!
Med eventuellt menar jag att dom inte är dömda eller bevis är framlagda men
det förstår du säkert av artikeln.

Om det är en regelrätt våldtäkt så är det självklart fruktansvärt.
Men jag har svårt att tro det, med tanke på omständigheterna...

bushmyra
20 juni 2012 · 782 Inlägg

Mannenmyten skrev:

FLindgren skrev:
Så för att bilen ser ut som bilar gjorde på den tiden så får han inte köra på bana?. Eller har det inte för blank lack för din smak? Eller vart är den rishög? Och i detta fallet får han då inte vara med och tävla i den serien han kör i med samma bil? Eftersom att krocken verkar ha hänt i samband med Power drift serien?

Nä jag tycker du borde ta upp en rättslig process emot mantorp park\gatebil om tjänstefelet besikningsmannen gjorde..

Det är så jag tolkar Gatebils reglemente enligt hemsidan, ja. Förstår inte vad min smak har med saken att göra men jag kan väl svara på din fråga ändå. Och svaret är förstås att du har rätt i att den inte har tillräckligt blank lack för min smak.

Geiros gav nyss här i tråden en förklaring till min iakttagelse. Det var tydligen jag som missuppfattat reglementet på hemsidan då "hel, ren och fin bil" tydligen inte omfattade den klass i vilken olyckan skedde. Därmed är det alltså fullt möjligt att att besiktningspersonalen inte frångått sitt reglemente.

Dirtymike skrev:
Han är en av de bättre som kör drifting.
O bara för bilen ser risig ut så har de nog inte me att olyckor händer.
Och tar du ut din bil på Mantorp så tar du ut den på egenrisk om det skulle hända nåt o det är alla medvetna om.

Han är säkert en kompetent drifting-förare. Men jag vidhåller i att det kan vara så att föraren till en risig bil är mindre rädd om sin bil än föraren till en rostfri bil, det låter som en ganska rimlig hypotes. Och det verkar Gatebils styrelse hålla med mig om då det var de som införde den regeln vi talar om, inte jag. Nu var det ju visserligen så att den här regeln och "hel, ren och fin bil" inte omfattande den klass i vilken kollisionen skedde, vilket jag inte var medveten om när jag skrev inlägg #243. Och visst är det så att det inte kan garanteras att du kommer undvika lacksläpp eller kofångare som lossnar om du tar ut din bil på bankörning på Gatebil. Jag är inte helt främmande för tanken att den här regeln vi pratar om kanske skulle omfatta samtliga klasser, i hopp om att minska antalet kollisioner. Å andra sidan kanske rishögarna kan få unnas en klass att leka av sig i, då drabbar det i alla fall ingen vacker bil. Men jag har personligen inget intresse av att se sådana bilar, så det skulle för mig bara vara waste of time.

Jäklar vilka fina ord och formuleringar du svänger dig med,, Men har du en superfin bil ska du inte åka ut på banan överhuvudtaget.. Det flyger gummi,bildelar,grus osv då alla åker på ställ och härjar så mycke det går smile det är ju GATEBIL!! tror du har fel i att en förare med risig bil skulle vara mer krockbenägen än någon annan,, däremot är pappas pojke som kommer i sin fina evo som aldrig kört på bana farligare..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=171602
Mitt 1500 kronors tangent bord har liteproblem att göra mellanslag..
Volvo 745 "Epan" (1990)
Audi A4 avant TS 1.8t "Stereobilen" (2004)
Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
20 juni 2012 · 4 418 Inlägg

Mannenmyten skrev:

Dirtymike skrev:
I typ 99% av fallen äre nog den som sitter bakom ratten o inte själva bilen.

Jag har ingen anledning att betvivla de siffrorna. Däremot har Gatebil gjort bedömningen att förarens försiktighet kan ha att göra med skicket på bilen och hur pass rädd ägaren är om den. Och i det fallet ser jag ingen anledning till varför ett sådant samband inte skulle stämma. Men i det aktuella fallet, vad är din teori till de orsakerna som låg bakom förarens slarv?

Där har du helt fel.

Det handlar om att man ska ha en hel o ren bil i bemärkelsen att den håller för att piskas för bana.

Besserwisser
20 juni 2012 ·

Jill skrev:
Där har du helt fel.

Det handlar om att man ska ha en hel o ren bil i bemärkelsen att den håller för att piskas för bana.

Jag erkänner att jag dragit förhastade slutsatser och tar tillbaks det jag skrev tidigare när jag spekulerade i anledningen till de regler som jag hänvisade till i länken. Bra att du klargjorde det här. smile

Per-Turbo
21 juni 2012 · 84 Inlägg

Widing_ skrev:
Juste!

Jag och polarn blev intervjuade av 2 killar där!
Minns icke namn på dom, men de sa att filmen skulle läggas upp på Vimeo, och användaren var peter eller patrik någonting om jag inte minns helt fel!

Någon som vet?
Skulle va kul och få se om man blir med eller inte! :-)

Superior Media killarna smile

Per-Turbo
Volvo V70 "Gatebil Rescue Safety Car" (2005)
Almen11 Kasta inte bäver i trähus
24 juni 2012 · 265 Inlägg

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … lbum=37002

Lite bilder som är tagna under lördagen, uppdateras för fullt!

Vad vore en bil utan turbo?
Nissan Skyline R33 GTST "Midnight Purple" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang