19T Turbo mot mindre?

ManiacWolf78 "ManiacWolf"
1 juli 2012 · 109 Inlägg

Hej. Har 19T monterad på min 855 T5 (gjord av tidigare ägare) med vinklat avgashus. Programvara från Autotech.
Jag har haft flera 850 T5 men tycker denna är lite segare att komma igång dock väldgt stark över 3500-4000 varv. Är det värt att byta ner i storlek för lite snabbare respons? Eller skiljer det väldigt lite mellan 19T och 18T, vill ha 300hk (mer senare) men kom bara upp i 248hk på bänk? Har ladd på 1 bar.

Vet dock ej om nått i motorn är bytt, jag har bytt de flesta slangar och rör.

Snabb info vad ni tror om detta recept i hk:

19 T på 1 bar
Chippad / mappad Autotech  ( enligt tidigare ägare)
3" hela vägen med racekisse

Tacksam för lite hjälp smile

Volvo 855 T5 "Black Wolf-II" Is mine :)
Drunk A.Sörman
1 juli 2012 · 1 299 Inlägg

jag har ju 19t å den laddar ju 1.3bar före 3000 varv smile har prov kört med 15t 16t  det är ingen större skillnad enligt mig tycker det är snabb spolupp på alla smile. Segt ladd brukar man ju få om bilen går på grundladd. eller läckage att den måste kämpa upp trycket.Synd att det är en bit å åka annars hade jag försökt hjälpa dig

Janneutanb
1 juli 2012 · 7 271 Inlägg

Ja något är det som är fel om en 19t är seg.
Kolla efter läckage i trycksystemet eller om wastegaten har blivit lite slapp och inte håller tätt ordentligt.

ManiacWolf78 "ManiacWolf"
1 juli 2012 · 109 Inlägg

Drunk skrev:
jag har ju 19t å den laddar ju 1.3bar före 3000 varv smile har prov kört med 15t 16t  det är ingen större skillnad enligt mig tycker det är snabb spolupp på alla smile. Segt ladd brukar man ju få om bilen går på grundladd. eller läckage att den måste kämpa upp trycket.Synd att det är en bit å åka annars hade jag försökt hjälpa dig

Ok tack för svar och synd att du inte fanns närmare smile

Volvo 855 T5 "Black Wolf-II" Is mine :)
ManiacWolf78 "ManiacWolf"
1 juli 2012 · 109 Inlägg

Brains skrev:
Ja något är det som är fel om en 19t är seg.
Kolla efter läckage i trycksystemet eller om wastegaten har blivit lite slapp och inte håller tätt ordentligt.

Ska kolla igenom detta så snart som möjligt. Tack iaf smile

Volvo 855 T5 "Black Wolf-II" Is mine :)
Drunk A.Sörman
1 juli 2012 · 1 299 Inlägg

Autotech's  Setup med 19t chip/mappning steg4 chipp.Ljusblå spridare eller vita. 3tum downpipe å valfritt bak.

0.45 till 0.5 i grundladd å 1.25 i riktigt ladd om man har original stakar. sen kör dom även med en ställbar pysventil för å få ett jämt laddtryck. Har du dessa grejer så går det allt å få den riktigt bra! smile

ManiacWolf78 "ManiacWolf"
1 juli 2012 · 109 Inlägg

Drunk skrev:
Autotech's  Setup med 19t chip/mappning steg4 chipp.Ljusblå spridare eller vita. 3tum downpipe å valfritt bak.

0.45 till 0.5 i grundladd å 1.25 i riktigt ladd om man har original stakar. sen kör dom även med en ställbar pysventil för å få ett jämt laddtryck. Har du dessa grejer så går det allt å få den riktigt bra! smile

Ok misstänker steg 3 på chip, spridare orginal, 3" hela vägen, ställbar pys har jag, ladd 1 bar.
Får kolla med dom om ev mappa om bilen och fixa andra sprider. smile

Volvo 855 T5 "Black Wolf-II" Is mine :)
Drunk A.Sörman
1 juli 2012 · 1 299 Inlägg

Dom har ett chipp klart för steg fyra som dom säkert skickar till dig.Men dom vill helst att man mappar.Jag har själv bara köpte chippet av dom.Original spridarna är nog inget vidare å åka med till 19t Autotech kan säkert hjälpa dig med spridare också.

ManiacWolf78 "ManiacWolf"
1 juli 2012 · 109 Inlägg

Drunk skrev:
Dom har ett chipp klart för steg fyra som dom säkert skickar till dig.Men dom vill helst att man mappar.Jag har själv bara köpte chippet av dom.Original spridarna är nog inget vidare å åka med till 19t Autotech kan säkert hjälpa dig med spridare också.

Får man fråga vad fick ge för chippet?
Gröna spridare är på g redan smile 12 ohm, 465 cc/ min vid 3.8bar

Volvo 855 T5 "Black Wolf-II" Is mine :)
Drunk A.Sörman
1 juli 2012 · 1 299 Inlägg

Roler78 skrev:

Drunk skrev:
Dom har ett chipp klart för steg fyra som dom säkert skickar till dig.Men dom vill helst att man mappar.Jag har själv bara köpte chippet av dom.Original spridarna är nog inget vidare å åka med till 19t Autotech kan säkert hjälpa dig med spridare också.

Får man fråga vad fick ge för chippet?
Gröna spridare är på g redan smile 12 ohm, 465 cc/ min vid 3.8bar

Jag gav 1500 tror dock det kostar 3500 om man inte har handlat av dom förr.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang