Som sagt visst kan det hända att man klipper bultarna med slicks, man kan ju klippa mycket mycket mer om slicksen får redigt fäste, tex bakaxeln...Det är friktionen mellan navet/fälgen som tar upp större delen av krafterna, punkt. Finns ju "ett antal" GT tävlingsbilar (iofs fabriskbyggda) som kör med spacers från bla H&R, kan mycket väl vara som så att bultarna där är "xtra starka" eller att de kör med centrumbult eller vad de nu hittar på...
"Riktiga" spacers bultas först fast mot bilen, sedan bultas hjulen mot spacern, längre hjulbultar skulle jag inte använda. Att man kör med originalbultar när man space:ar mer än 5mm är ju korkat, lossnar hjulen då eller nåt liknande så är det ju knappast spacerns fel, de hade lossnat ändå, förr eller senare. Säkerheten är extra viktig när man kör med spacers, dvs att allt sitter fast ORDENTLIGT.
Senast redigerat av dawwe (3 juli 2012)
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure