Fortkörning: maxade bilen dagen jag köpte den hur länge blir jag av med kortet?

rangerthefuhrer
17 maj 2011 ·

du skulle aldrig tankat, de lär du tänka måååånga gånger. Men shit happens.

Hellectric Trött
17 maj 2011 · 267 Inlägg

KHRacing skrev:

TS_quattro skrev:
det är helt sant att domen i sig inte angav 12 års väntetid för kortet, dock så krävs läkarintyg om ett "nyktert leverne" när man söker nytt körkortstillstånd efter att man blivit av med kortet för rattfylla (bara att kolla transportstyrelsens blanketter, den lilla kryssrutan sitter ovanför den delen där man fyller i sin egen hälsodeklaration) dock så fick han käbbla med både länsstyrelsen och sedan transportstyrelsen när de tog över ärendet för att det överhuvudtaget skulle vara lönt att skicka in ansökan, intyg eller ej...

och vad gäller straffskalan för rattfylla så är maxstraffet 2 år och i domens hårdhet vägs in hur och var man kört, om man framkallat fara för annan etc...

Men dåså.

då var det ju INTE 12års väntan.
Min gode vän fick okså indraget Kk pga fyllekörning, det var knappt 3 års väntan för att han skulle kunna lämna ett godkänt leverprov - inga jäklans 12år inte.

Om det tar tre år innan man kan lämna godkänt leverprov så har man gett levern en jävla omgång. Körde alltid på fyllan förr (jag är nykter alkoholist) och blev till slut tagen med 3,14 promille. Blev av med kortet i ett år (12 mån + 1 dag som någon skrev). Ansökte om tillstånd när spärrtiden gick ut och började lämna leverprov, ett blodprov varannan vecka. Det tog tre månader innan dom ansåg att jag levde nyktert, vilket jag definitivt INTE gjorde. Så om man blir nekad att ta om KK pga taskiga levervärden så har man nog söpet i några decennier... Off topic och helt onödigt inlägg, men ville bara sätta P för spekulationerna. Många som har "kompisar" som kört på fyllan... wink

killercow
17 maj 2011 ·

Om jag fattat rätt nu så om man blir av med kortet för grov rattfylla så måste man lämna prov på att man kan hålla sig nyckter. klarar man inte hålla sig nyckter i 12 år då har man fan inte på vägen att göra heller.

Allt för många dör i trafiken varje år pga att idioter inte kan bete sig så jävla vuxet att dom kör nycktra.

Vi borde ha strängare straff för dom som kör rattfulla. ingen tror väl på fullaste allvar att indraget körkort hjälper mot rattfylla

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
17 maj 2011 · 1 874 Inlägg

tkd_rille skrev:
De jag undrar över är nog mer över hur hans polare eller vad de var klarade av att hålla sig på vägen i 90 blås med minst 2 promille smile. Men kanske invand alkoholist. Men de är ett mysterium ändå att hålla sig kvar. Man ser inte så himla bra när man är så pass nitad liksom.

Kanske off topic; men jag bara måste tipsa om denna då:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10827719.ab

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
17 maj 2011 · 14 058 Inlägg

Hexenhammer skrev:

tkd_rille skrev:
De jag undrar över är nog mer över hur hans polare eller vad de var klarade av att hålla sig på vägen i 90 blås med minst 2 promille smile. Men kanske invand alkoholist. Men de är ett mysterium ändå att hålla sig kvar. Man ser inte så himla bra när man är så pass nitad liksom.

Kanske off topic; men jag bara måste tipsa om denna då:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10827719.ab

Det är ju märkligt att han överhuvudtaget lever!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
aha_100
17 maj 2011 · 535 Inlägg

jonnielahti skrev:
har själv fått avsmak från högre hastigheter, 120 är lagom marschhastighet på de vägarna som tillåter cool

Så säger du bara för att du har så slö bil

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
17 maj 2011 · 14 058 Inlägg

aha_100 skrev:

jonnielahti skrev:
har själv fått avsmak från högre hastigheter, 120 är lagom marschhastighet på de vägarna som tillåter cool

Så säger du bara för att du har så slö bil

Haha!! Va dumt! Bilen kan väl gå fort fast den är slö, eller? Han kanske bara blivit förståndig kanske.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
gamlingen
17 maj 2011 · 5 198 Inlägg

Vettemannen skrev:

aha_100 skrev:

jonnielahti skrev:
har själv fått avsmak från högre hastigheter, 120 är lagom marschhastighet på de vägarna som tillåter cool

Så säger du bara för att du har så slö bil

Haha!! Va dumt! Bilen kan väl gå fort fast den är slö, eller? Han kanske bara blivit förståndig kanske.

/Benny

han tycker det är bättre med komfort än snabbhet...

aha_100
17 maj 2011 · 535 Inlägg

Vettemannen skrev:
Haha!! Va dumt! Bilen kan väl gå fort fast den är slö, eller?

/Benny

öh, va?

Frågan är väl hur roligt det är att pressa en trött bil, man får lixom inte ut något av det.

aha_100
17 maj 2011 · 535 Inlägg

jonnielahti skrev:
vill liksom bara behålla kortet wink

Ja det är en helt annan sak! Då förstår jag smile

Muttley
17 maj 2011 ·

Hexenhammer skrev:

tkd_rille skrev:
De jag undrar över är nog mer över hur hans polare eller vad de var klarade av att hålla sig på vägen i 90 blås med minst 2 promille smile. Men kanske invand alkoholist. Men de är ett mysterium ändå att hålla sig kvar. Man ser inte så himla bra när man är så pass nitad liksom.

Kanske off topic; men jag bara måste tipsa om denna då:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10827719.ab

Invanda alkoholister klarar självklart en hel del. Men som jag hade ju varit död vid den halten=). Och än mindre hade jag nog inte ens fått iväg en bil efter en 70is.
Så vid 2 promille anser jag de vara relativt svårt att framföra ett fordon i hög hastighet smile.
MEn de var lite väl off topic . Men de är ju resten av de sista inläggen så vad gör det.

no_fake
17 maj 2011 · 865 Inlägg

TS_quattro skrev:
skulle tippa att det blir grov vårdslöshet i trafik och dagsböter (som baseras på din inkomst) samt indraget körkort, hur länge vetifasen dock...
som lite halvt off topic kan jag bara jämföra med jobbarpolaren (han hade visserligen prövotid, men ändå) framförde motorfordon på avstängd väg i 90 km/h (50km var tillåten hastighet) alkoholpåverkad och med en "halvstulen" bil(lånad utan ägarens tillstånd/vetskap), resultatet, böter, tre månaders fängelse och sedan fick han vänta 12 år med att ta om körkortet efter särskild prövning. kort sagt: de kan jävlas en hel del...

hur kan nått vara halvstulet? antingen e det stulet eller så inte...

no_fake
17 maj 2011 · 865 Inlägg

tkd_rille skrev:

Hexenhammer skrev:

tkd_rille skrev:
De jag undrar över är nog mer över hur hans polare eller vad de var klarade av att hålla sig på vägen i 90 blås med minst 2 promille smile. Men kanske invand alkoholist. Men de är ett mysterium ändå att hålla sig kvar. Man ser inte så himla bra när man är så pass nitad liksom.

Kanske off topic; men jag bara måste tipsa om denna då:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10827719.ab

Invanda alkoholister klarar självklart en hel del. Men som jag hade ju varit död vid den halten=). Och än mindre hade jag nog inte ens fått iväg en bil efter en 70is.
Så vid 2 promille anser jag de vara relativt svårt att framföra ett fordon i hög hastighet smile.
MEn de var lite väl off topic . Men de är ju resten av de sista inläggen så vad gör det.

drick en månad varje dag utan att riktigt nyktra till så har du ganska hög promille

Muttley
17 maj 2011 ·

no_fake skrev:

tkd_rille skrev:

Hexenhammer skrev:

Kanske off topic; men jag bara måste tipsa om denna då:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10827719.ab

Invanda alkoholister klarar självklart en hel del. Men som jag hade ju varit död vid den halten=). Och än mindre hade jag nog inte ens fått iväg en bil efter en 70is.
Så vid 2 promille anser jag de vara relativt svårt att framföra ett fordon i hög hastighet smile.
MEn de var lite väl off topic . Men de är ju resten av de sista inläggen så vad gör det.

drick en månad varje dag utan att riktigt nyktra till så har du ganska hög promille

Jag skrev ju då alkoholister, och de brukar ju faktiskt dricka var och varannan dag. Jag är inte alkoholist och därför sade jag att jag hade varit död vid en högre halt ?. Och än mindre kapabel till att veta hur man gör med en bil, men jag skrev nog otydligt smile.

gamlingen
17 maj 2011 · 5 198 Inlägg

no_fake skrev:

TS_quattro skrev:
skulle tippa att det blir grov vårdslöshet i trafik och dagsböter (som baseras på din inkomst) samt indraget körkort, hur länge vetifasen dock...
som lite halvt off topic kan jag bara jämföra med jobbarpolaren (han hade visserligen prövotid, men ändå) framförde motorfordon på avstängd väg i 90 km/h (50km var tillåten hastighet) alkoholpåverkad och med en "halvstulen" bil(lånad utan ägarens tillstånd/vetskap), resultatet, böter, tre månaders fängelse och sedan fick han vänta 12 år med att ta om körkortet efter särskild prövning. kort sagt: de kan jävlas en hel del...

hur kan nått vara halvstulet? antingen e det stulet eller så inte...

brukar heta *olovligt brukande av fordon*

Hellectric Trött
17 maj 2011 · 267 Inlägg

tkd_rille skrev:

no_fake skrev:

tkd_rille skrev:
Invanda alkoholister klarar självklart en hel del. Men som jag hade ju varit död vid den halten=). Och än mindre hade jag nog inte ens fått iväg en bil efter en 70is.
Så vid 2 promille anser jag de vara relativt svårt att framföra ett fordon i hög hastighet smile.
MEn de var lite väl off topic . Men de är ju resten av de sista inläggen så vad gör det.

drick en månad varje dag utan att riktigt nyktra till så har du ganska hög promille

Jag skrev ju då alkoholister, och de brukar ju faktiskt dricka var och varannan dag. Jag är inte alkoholist och därför sade jag att jag hade varit död vid en högre halt ?. Och än mindre kapabel till att veta hur man gör med en bil, men jag skrev nog otydligt smile.

Jag blev som sagt tagen med 3,14 i blodet (läs mitt tidigare inlägg nån sida bakåt). Då hade jag druckit fem starköl till frukost och var på väg till jobbet... Jag var påverkad, men inte värre än att jag minns allt och hade en vettig diskussion med konstaplarna som stoppade mig. Faktum är att när dom följde efter mig i civilbilen så trodde dom att dom fått in ett felaktigt tips då jag inte vinglade överhuvudtaget... Så nog går det att bygga upp promillen.

Alelalen
7 juli 2012 · 97 Inlägg

Hur gick det?

Mattsson_91 Självlärd
8 juli 2012 · 3 083 Inlägg

Inte för att vara den som är den men tråden är över ett år gammal och trådskaparen har inte varit online sedan maj förra året.

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
xXSammy
8 juli 2012 · 6 576 Inlägg

Fängelse!

De/Dem
Alelalen
8 juli 2012 · 97 Inlägg

Volvo142_73a skrev:
Inte för att vara den som är den men tråden är över ett år gammal och trådskaparen har inte varit online sedan maj förra året.

Vet att tråden var gammal. Dock visste jag inte att han inte hade varit online sen maj förra året.
Blev nog fängelse för hans del tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang