6490
Sök

Beslutsångest, fortsätta med japs eller starta upp ett ratlook projekt igen?

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
16 juli 2012
rickylicious skrev:
Children-Of-Bodom skrev:
Putteliten skrev:
Att sälja en S14 och skaffa en 740 låter väldigt illa i mina öron, men det är ju upp till var och en. Gör du ett byte mot en 740 så varför inte satsa på att få den dyngfräsh istället? Då många 740 används som sladdbil, vinterbil mm så finns det ju inte många i toppskick kvar längre.
Dessutom så tycker jag inte om ratstuket, speciellt inte en rostad bil. Det var tufft när Dubrolle gjorde det...

Sen är det så att Tyskstuk är en tysk bil med stance, en tysk bil som är rostad och ser ut som skit är ratsukad.

Men vänta nu. Stance´n kommer väl ändå från Japsarna ! ?

Stance handlar inte om märket eller härkomsten av bilen smile

Får inte ihop detta. så om nu en toyota är stance:ad. heter det då japsstuk   lol Eller svenskstuk  tongue
Morgontrött = JAA big_smile  men för mig är Stance en egen klass för sig precis som tyskstuk är
Senast redigerat av Children-Of-Bodom (16 juli 2012)

C H E V R O L E T <3

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
16 juli 2012
Putteliten skrev:
Children-Of-Bodom skrev:
Putteliten skrev:
Att sälja en S14 och skaffa en 740 låter väldigt illa i mina öron, men det är ju upp till var och en. Gör du ett byte mot en 740 så varför inte satsa på att få den dyngfräsh istället? Då många 740 används som sladdbil, vinterbil mm så finns det ju inte många i toppskick kvar längre.
Dessutom så tycker jag inte om ratstuket, speciellt inte en rostad bil. Det var tufft när Dubrolle gjorde det...

Sen är det så att Tyskstuk är en tysk bil med stance, en tysk bil som är rostad och ser ut som skit är ratsukad.

Om man nu ska vara så jävla petig så jämnför dom båda, tycker du att det är något som skiljer dom åt förutom att den ena är tysk och den andra är japs?

Tyskstuk för mig är en tysk bil med breda fälgar och alldeles för smala däck, bilen ska gärna vara i toppskick och eventuellt smakfullt stylad. Precis likadant är det med stance.....

Du kan stance:a alla bilar. Tyska bilar, japanska bilar, svenska bilar, glassbilar - ja allt. Stance handlar mest om hur hjulen sitter på bilen. Se exempel här: http://www.clubjdm.se/vad-ar-jdm/vad-ar-flushstance/

Tyskstukade bilar behöver inte ha bra stance, men märket ska vara tyskt smile

Stance och tyskstuk behöver alltså inte vara samma sak wink

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
16 juli 2012
Children-Of-Bodom skrev:
rickylicious skrev:
Children-Of-Bodom skrev:

Får inte ihop detta. så om nu en toyota är stance:ad. heter det då japsstuk   lol Eller svenskstuk  tongue
Morgontrött = JAA big_smile  men för mig är Stance en egen klass för sig precis som tyskstuk är

Om en Toyota är stance:ad så är den stance:ad. Varken mer eller mindre. Sen om den även är tyskstukad eller har något annat stuk, det hör inte till saken smile

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
16 juli 2012
rickylicious skrev:
Children-Of-Bodom skrev:
rickylicious skrev:

Om en Toyota är stance:ad så är den stance:ad. Varken mer eller mindre. Sen om den även är tyskstukad eller har något annat stuk, det hör inte till saken smile

Jo jag förstår, Men du missade nog att jag markerade hans text i fet stil ?
Drog bara i stråt liite längre. Men nog av off topic här så vi inte sabbar trådskaparens tråd   cool
ciaaoo
Senast redigerat av Children-Of-Bodom (16 juli 2012)

C H E V R O L E T <3

2 201 Inlägg
16 juli 2012
Personligen hade jag ju inte bytt s14 mot en gammal 740 hur ont om pengar jag än haft.

Jag håller lite med Emilius. Men alla får ha sina enga åsikter.
Men tål du inte höra andras åsikter vad dom tycker så ska du inte heller ställa fråga på ett forum.

Stance kommer inte från japan, vad vissa än säger. Det är mer en internationell stil. Vilket kan vara snyggt, men idag så ska det vara så sänkt så halva fälgen är gömd under skärmen o jättevinkel på det. O det förstör bilens linjer

JFfoto
16 juli 2012
Trådstartare
peter_1976 skrev:
Personligen hade jag ju inte bytt s14 mot en gammal 740 hur ont om pengar jag än haft.

Men tål du inte höra andras åsikter vad dom tycker så ska du inte heller ställa fråga på ett forum.

Stance kommer inte från japan, vad vissa än säger. Det är mer en internationell stil. Vilket kan vara snyggt, men idag så ska det vara så sänkt så halva fälgen är gömd under skärmen o jättevinkel på det. O det förstör bilens linjer

Jag respekterar din åsikt om hur du inte skulle byta en s14 mot en 740. Inte sånt tjafs han kom med om vad jag får göra eller inte, alla får göra exakt hur dom vill men det tyckte inte han, det jag hakade upp mig på.

Det jag söker är lite konstruktiva åsikter, inte som "jag skulle inte göra det" - nehe okej, men jag ligger i en annan sits, och söker då åsikter om rör mig och min plan.

Åsikter som att det inte är snyggt/häftigt med ratlook eller vad JAG FÅR göra eller inte göra, det är väl helt upp till mig vad jag tycker är snyggt eller vad jag får göra? Inget som hjälper mig alls i den här frågan.

Men nu verkar tråden handla mer om tyskstuk/stance så en låsning här vore bra.
Senast redigerat av Kalltkaffe (16 juli 2012)

9 157 Inlägg
16 juli 2012
peter_1976 skrev:

Om jag inte har helt fel så kallas det för slammed!

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
16 juli 2012
ratlook S14 med V8? wink

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

JFfoto
16 juli 2012
Trådstartare
myran skrev:
ratlook S14 med V8? wink

Haha, nja, den är så fin nu så wink

2 763 Inlägg
16 juli 2012
Jag tror att Children-Of-Bodom tänker på JDM, Japanese Domestic Market, eller har jag fel? smile

Volvo - For Life

8 928 Inlägg
17 juli 2012
Låser då tråden gått i från urspungsämnet och trådskaparen förmodligen fått svar på sin fråga.

Mvh
Hamilton

Fotograf på Tierp iDag

Sök