Saabfrågor! (9000 94-98)

OlofEriksson
17 juli 2012 · 139 Inlägg

Fick lite dåligt med respons i projekt-tråden så här kommer lite frågor smile (det är till min smart med saabmotor)

ECUn, är den olika mellan automat och manuell? Jag har fått tag på en 4302329 som suttit i en föredetta polisbil och tidigare ägare sa att den drog till 7000 varv så den måste vara om-mappad, men det var en automat...

Vet ni av någon stötdämpare till framvagnen som är kortare än original eller var jag kan hitta någon till gratis eller nästan gratis?

Går det på något enkelt sätt byta till 5-bultat i framvagnen? Skulle vara enklare att göra spacer till framändan då (3-bult på smarten), plus att jag redan har 5-bultade saab-fälgar

Finns det att få tag på en rem som gör att man kan skippa ac-pumpen? Det skulle hjälpa mig spara lite plats plus att jag inte kommer använda acn ändå!

Alltid tacksam för svar

Volvo 345 GLS "Alltid retar det någon" (1982)
Volvo 343 GLS "Förgasarturbon" (1982)
Volvo 345 DLS "Baby Blå" (1981)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
17 juli 2012 · 6 170 Inlägg

OlofEriksson skrev:
Fick lite dåligt med respons i projekt-tråden så här kommer lite frågor smile (det är till min smart med saabmotor)

ECUn, är den olika mellan automat och manuell? Jag har fått tag på en 4302329 som suttit i en föredetta polisbil och tidigare ägare sa att den drog till 7000 varv så den måste vara om-mappad, men det var en automat...

Det är samma styrdon men det lär ju vara bytt kammar och fjädrar i toppen på den motorn isf...


Vet ni av någon stötdämpare till framvagnen som är kortare än original eller var jag kan hitta någon till gratis eller nästan gratis?

Aero-dämparna är 10mm lägre än standard. Annars är det sportdämpare som gäller.


Går det på något enkelt sätt byta till 5-bultat i framvagnen? Skulle vara enklare att göra spacer till framändan då (3-bult på smarten), plus att jag redan har 5-bultade saab-fälgar

Tror inte att det finns något väldigt enkelt sätt för då skulle ju alla 9000 rulla på fembultade fälgar tongue  Men har sett att det går iaf på ett par bilar så ska ju inte vara helt omöjligt iaf.


Finns det att få tag på en rem som gör att man kan skippa ac-pumpen? Det skulle hjälpa mig spara lite plats plus att jag inte kommer använda acn ändå!

Bara köp en rem till bilar utan AC ??  enkelt wink

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
OlofEriksson
17 juli 2012 · 139 Inlägg

Det finns alltså 9000 med nya motorn utan ac? Kung!

Tack för hjälpen smile

Volvo 345 GLS "Alltid retar det någon" (1982)
Volvo 345 DLS "Baby Blå" (1981)
Volvo 343 GLS "Förgasarturbon" (1982)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
17 juli 2012 · 6 170 Inlägg

OlofEriksson skrev:
Det finns alltså 9000 med nya motorn utan ac? Kung!

Tack för hjälpen smile

Hahaha ja det finns många vad jag vet tongue

Här har du vad som behövs: http://shop.speedparts.se/sv/prod/9000- … 31010.html

Och ja, jag rekommenderar att byta hjulen samtidigt som remmen om du inte VET att det är gjort väldigt nyligen.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
OlofEriksson
17 juli 2012 · 139 Inlägg

Det är sådär att vara ny big_smile

Tack tack smile

Volvo 343 GLS "Förgasarturbon" (1982)
Volvo 345 DLS "Baby Blå" (1981)
Volvo 345 GLS "Alltid retar det någon" (1982)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang