6350
Sök

Breda fälgar på 200sx s13

Flickspanare
731 Inlägg
10 mars 2007
Trådstartare
Undrar om det är mkt ombygge, samt vad jag behöver göra, för att få på ett par bredare fälgar på min Nissan.

Fälgarna är 12.0"x19" bak samt 10.5"x19" fram.

Har nyligen raggat upp dessa fälgar från Japan och undrar nu om det är möjligt att bygga om så man kan få på dem ?

Dem har benämningen:

F)19×10.5J/114.3/5H/-25
R)19×12J/114.3/5H/-20

Tacksam för svar.

Mvh Daniel
Senast redigerat av VOLVOburniz (10 mars 2007)

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..

Flickspanare
731 Inlägg
11 mars 2007
Trådstartare
vet någonnåt om detta? har själva erfarenhet kanske? mvh daniel.

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..

2 117 Inlägg
11 mars 2007
Jag har 8,5" på min. Med ET29 är det precis så att de går fria mot främre stötdämparbenet.
Utåt sett måste man bredda skärmarna eller valsa upp kanten. Bak finns det plats inåt men tar i mot skärmkanten utåt. Även här måste man bredda eller valsa.

Med rätt ET så går det att ha bredare fälgar bak, det finns plats inåt.
Fram får du stort problem med den bredden eftersom däcket ska kunna vridas utan att ta i när du svänger.

Allt går att modifiera. Du kan ju flytta ut fälgen från navet såpass mycket att det inte tar i någonstans men då måste du fläska på med rejäla skärmbreddare och lå profil på gummit.

10-12" är brett. Det går att bygga om så att det passar men det är väldigt mycket som krävs och en hel del jobb. Du lär behöva kapa innerskärmarna (plåten i motorrummet) för att få plats fram och sedan svetsa på ny för att ge plats.

Bak måste du kapa bort en stor del av hjulhuset/skärmkanten och bredda mycket.

Har du tid, pengarna och utrustningen så tycker jag du ska göra det (om du har kunskapen). Det kan bli riktigt snyggt och bra. Nackdelen är att du får en väldigt hög roterande massa vilket är mindre kul...
Senast redigerat av shogun (11 mars 2007)

Sök