1472
Sök

Audi A4 -95 Sedan ABS slår emot med lätt inbromsning

2 Inlägg
23 juli 2012
Trådstartare
Som ämnet säger så slår ABSen emot under en lätt inbromsning. ABS givarna är bytta, Fel koder säger att det är fel på Höger bak fast vi har bytt. Vad jag har kommit fram till så slår den endast emot när jag åker mellan 1-40 km/h

Snälla hjälp vill att den ska gå igenom ombesiktningen big_smile

Ägare till en Volvo XC 70
62 Inlägg
23 juli 2012
Hejsan!

Har du kollat hur abs kransen set ut höger bak så den inte är spräckt? kolla även om du fått in givaren helt in i hållaren. smile

//Richard

Försöker iaf
12 819 Inlägg
23 juli 2012
Jag har samma på min A6, blev så efter byte av nav med abs krans. Kransen såg rostig och jävlig ut så det måste bero på det.

Jag kan köra ibland 24-25 mil utan att abs lampan tänds, men i lördags körde jag ca 70 mil utan att den tändes.
Dock känner jag alltid av vibrationer av absen i pedalen när jag tex parkerar eller kör i korsningar.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

2 Inlägg
28 juli 2012
Trådstartare
Köpt nya ABS ringar & även givare, problemet återstår, Någon annan som har haft samma problem? smile

190 Inlägg
28 juli 2012
Jag har samma problem med min med, har aldrig orkat kollat vad det egentligen är, Abs lampan lyser dock ej och heller inga problem att besiktiga.

"Svajande tomgång, avgasknallar och en ny luftmassemätare per år på en originalare, de e najs!" /Marcus "Mäki" Källström

Sök