Ford Sierra 2.0 DOCH Startar inte

MynL
27 augusti 2012 · 8 Inlägg

Tjena!

Har lite problem med min gamla Ford Sierra! (91a) Grejen är det att det regnade väldigt mycket igår vilket resulterade i att "säkringsboxen" fick sig ett litet bad. Så jag står ju med en Sierra som inte startar överhuvudtaget.

Det jag har testat att göra är.

Bytt varenda säkring och relä!
Sprutat "Contact Cleaner" i varenda kontaktstycke som jag kunnat tänka mig har vart i kontakt med vatten.
Och Gjort rent i fördelarlocket och rotorn.

Det konstiga är att bilen startar till i cirka en halv sekund när den har stått ett par timmar men efter det så går motorn bara runt utan att det händer ett piss sad

Det som är ännu konstigare är att Brytaren som slår av soppapumpen vid en krock hade löst ut, Men efter en snabb knapptryckning började pumpen surra igen.

Kan det vara så att Databoxen har tagit stryk ifrån kortslutningen i säkringsboxen ? Ska iallafall ta å byta den imorrn! Allt annat i bilen fungerar dock som det ska!

Så nu vänder jag mig till er om ni har en aning om vad som kan ha gått snett sad

MVH: Robban


EDIT: Fick Forden å starta idag! Bytte Databoxen idag men dock så går den skitkasst på låga varv å Svartryker som en gammal trimmad Diesel merca..


Filmade lite när den svartrykte ;P nån som har en aning va som kan va fel ?
http://www.youtube.com/watch?v=4HOztOLf … e=youtu.be

Senast redigerat av MynL (28 augusti 2012)

BMW 318IS (1996)
Audi 80 "Quattro" (1995)
MynL
29 augusti 2012 · 8 Inlägg

Det löste sig nu! Drog ut å varvade ur bilen som satan! Tillslut så började den gå renare och renare! Och nu går den som en klocka smile

BMW 318IS (1996)
Audi 80 "Quattro" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang