För hög Co-Hc halt men bra lamda??.

x1v3x
30 augusti 2012 · 119 Inlägg

Hejsan.
jag har en Mb 190e sportliner år 93:a och jag har besiktat den men fick en 2:a på Co och Hc halt för höga?
Olje bytt oljefilter bytt, för att får ner det. men det var lite bättre med ej godkänd. vad är för fel? sad


Tack på förhand.

MVh

Nissan R35 GT-R "R35 GT-R" (2009)
PMPerformance
30 augusti 2012 · 2 266 Inlägg

Kolla över bränsletrycksregulatorn och katalysatorn mitt tips. en kompis 940 höll på att jävlas med avgaserna han bytte allt. Funka inte sen bytte vi btren så gick den genom

svetsdiff !!!
x1v3x
30 augusti 2012 · 119 Inlägg

PMPerformance skrev:
Kolla över bränsletrycksregulatorn och katalysatorn mitt tips. en kompis 940 höll på att jävlas med avgaserna han bytte allt. Funka inte sen bytte vi btren så gick den genom

Tackar för tipsen smile

Nissan R35 GT-R "R35 GT-R" (2009)
Janneutanb
30 augusti 2012 · 7 271 Inlägg

Om lambdan ligger rätt så får den inte för mycket/lite soppa.
Förmodligen så är det katen som bör bytas eller värmas upp mer.

Senast redigerat av Brains (30 augusti 2012)

torpis Forummoderator
30 augusti 2012 · 10 572 Inlägg

x1v3x skrev:
vad är för fel? sad


Tack på förhand.

MVh

bla valet av forum... flyttar

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
x1v3x
30 augusti 2012 · 119 Inlägg

Brains skrev:
Om lambdan ligger rätt så får den inte för mycket/lite soppa.
Förmodligen så är det katen som bör bytas eller värmas upp mer.

Jo jag ska ta av den o kolla hur den ser ut smile Stort TACK smile

Nissan R35 GT-R "R35 GT-R" (2009)
henke_99 Offroad Racing
30 augusti 2012 · 3 122 Inlägg

Inte säkert att det syns nåt fel på den. Är det inte en sport/racekat så behöver den förmodligen bytas. En racekat däremot har ibland lite svårt att bli varm tillräckligt vid vanlig körning, då måste man köra hårt med bilen enliten stund innan mätning.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
x1v3x
30 augusti 2012 · 119 Inlägg

henke_99 skrev:
Inte säkert att det syns nåt fel på den. Är det inte en sport/racekat så behöver den förmodligen bytas. En racekat däremot har ibland lite svårt att bli varm tillräckligt vid vanlig körning, då måste man köra hårt med bilen enliten stund innan mätning.

nej det är ju sant , iaf har jag nu beställt nya lambda ska ser om det funkar o sen skall jag ta av katen och kolla isf får jag köpa ny katt smile då vet jag det dee med smile

Nissan R35 GT-R "R35 GT-R" (2009)
Honda_nr1
30 augusti 2012 · 7 Inlägg

Co beror oftast alltid på att avgassystemet inte är ordentligt tätt så kolla efter små hål eller dåliga anslutningar å känn ovanför dämparna så att de inte döljer sig några hål på ovansidan.. Svetsa är de bästa men små hål kan tätas med avgas pasta finns på mekonomen biltema jula överallt :-)

x1v3x
30 augusti 2012 · 119 Inlägg

Honda_nr1 skrev:
Co beror oftast alltid på att avgassystemet inte är ordentligt tätt så kolla efter små hål eller dåliga anslutningar å känn ovanför dämparna så att de inte döljer sig några hål på ovansidan.. Svetsa är de bästa men små hål kan tätas med avgas pasta finns på mekonomen biltema jula överallt :-)

När jag kollade lamdban, o sen såg jag att det var en spricka på grenröret? kan det vara det man tror? få ta o svetsa den smile

Nissan R35 GT-R "R35 GT-R" (2009)
henke_99 Offroad Racing
31 augusti 2012 · 3 122 Inlägg

Honda_nr1 skrev:
Co beror oftast alltid på att avgassystemet inte är ordentligt tätt så kolla efter små hål eller dåliga anslutningar å känn ovanför dämparna så att de inte döljer sig några hål på ovansidan.. Svetsa är de bästa men små hål kan tätas med avgas pasta finns på mekonomen biltema jula överallt :-)

Men han hade även för hög hc-halt och det får man inte av hål på avgasröret.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
Tojbaz
1 september 2012 · 8 Inlägg

Testa de gamla trixet att blanda lite mer etanol i bensinen å bränn på som fan innan  wink

Full fart, spar tid!
Sponsrad av Håkansson´s bil & fix
BMW E30 318i "Monstret" (1989)
Honda Crx V-tech "Scrat" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang