5489
Sök

Airbaglampa lyser på Audi A6 men inget är fel

2 Inlägg
1 september 2012
Trådstartare
Jag har köpt en Audi A6 -00 där airbaglampan lyser konstant. den tidigare ägaren har felsökt bilen men utan resultat. alla felsökningar visar att det inte finns något fel. varför skulle lampan lysa utan att det är något fel?

jag såg att någon skrev i ett annat inlägg att airbaglampan tänds om man har kopplat ur batteriet och att lampan måste släckas på verkstad för en billig peng. för mig låter inte detta helt rimligt men jag är öppen för förslag då denna lampa retar skiten ur mig. mad

Tacksam för svar.smile

2 266 Inlägg
1 september 2012
Handla en egen obd läsare från tradera,blocket och släck den själv, ja dom kan tändas om de har varit strömlöst. Köpte en vw bora med lysande lampa, säljaren sa de var absen så jag låna en sån felkodsläsare av en kompis som sysslar med vw och släckte den under provkörningen och pruta sen och sa att den lär in på verkstan.

svetsdiff !!!

Tvivlare
2 266 Inlägg
1 september 2012
de låter som försäljarsnack från säljarens sida, klart något är fel ifall lampan lyser smile åk till närmsta VAG-verkstad och be dom läsa ut felminnet, brukar inte kosta mer än ett par hundralappar. smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

2 Inlägg
1 september 2012
Trådstartare
jag har faktiskt alla papper från felsökning och det är inga fel.

Tvivlare
2 266 Inlägg
1 september 2012
Piratkopian skrev:
jag har faktiskt alla papper från felsökning och det är inga fel.

Missförstå mig rätt, något är ju fel ifall lampan lyser. Sen kan det ju va fel i både airbagsystemet, kabelhärvorna eller instrumenet smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

888 Inlägg
1 september 2012
Om du tex har någon airbag urkopplad och sätter på tändningen så kommer lampan att börja lysa och även om du kopplar in den fungerande airbagen så släcks ej lampan och då måste du släcka den via en dator.

Avstängd
10 388 Inlägg
2 september 2012
Piratkopian skrev:
Jag har köpt en Audi A6 -00 där airbaglampan lyser konstant. den tidigare ägaren har felsökt bilen men utan resultat. alla felsökningar visar att det inte finns något fel. varför skulle lampan lysa utan att det är något fel?

jag såg att någon skrev i ett annat inlägg att airbaglampan tänds om man har kopplat ur batteriet och att lampan måste släckas på verkstad för en billig peng. för mig låter inte detta helt rimligt men jag är öppen för förslag då denna lampa retar skiten ur mig. mad

Tacksam för svar.smile

Nej, det stämmer inte. Eller ja, det har inte hänt på de 3 som finns/funnits i familjen iaf. Däremot så finns det ju massvis med andra saker som genererar felkoder utan att vara något egentligt fel. Som att ex.vis slå på tändningen med med kombiinstrumentet borttaget.

Men, den lyser inte "utan anledning" iaf.

HenkeTIC skrev:
Om du tex har någon airbag urkopplad och sätter på tändningen så kommer lampan att börja lysa och även om du kopplar in den fungerande airbagen så släcks ej lampan och då måste du släcka den via en dator.

Det skulle dock generera en felkod av något slag (vilket där påstått inte skulle finnas)
Senast redigerat av it_mutt (2 september 2012)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

865 Inlägg
2 september 2012
på jobbet hade vi samma problem på en toyota, lampan lyste men inga fel hittades inte ens på märkestverkstaden hitta dom fel... det visade sig att det var nå kortslutning i den...

Sök